The Matrixx: van Nijmeegse club naar expansie in Zuid-Oost Azië
Over gentlemen's agreements, Emporium en de groeiende dance-industrie
29 mei 2015
Het gaat goed met de dance-industrie. Aan de vooravond van het dancefestival Emporium, dat as. zaterdag losbarst op recreatiegebied De Berendonck in Wijchen, heeft ING een rapport gepubliceerd met zeer rooskleurige cijfers over deze sector. Met 170 dance-events per jaar, 2,7 miljoen bezoekers en Nederlandse dj’s die de toplijsten domineren is de dance-industrie belangrijk voor de Nederlandse economie. De exportwaarde komt uit op bijna 200 miljoen in 2015.
Organisator Matrixx uit Nijmegen, met merken als Emporium, Dreamfields, Matrixx at the Park, Exxellent en XXlerator ondervindt aan den lijve de economische groei die wordt omschreven. Het dance-festival Emporium met 25.000 bezoekers is al uitverkocht. Ook hun avontuur vorig jaar op Bali, Indonesië heeft hen het drievoudige aan bezoekersaantallen (15.000) opgeleverd dan aanvankelijk was ingecalculeerd. Op 15 augustus volgt de 2e editie op Bali. 3voor12 Gelderland sprak met Robbert den Boer, marketing manager van organisator Matrixx.