Met zijn track ‘Final Credits’ scoorde de Britse dj en producer Midland vorig jaar een onverwacht grote dansvloerhit. Werkelijk de hele zomer hoorde je die track met die heerlijke soulvolle Gladys Knight sample, altijd goed voor een glimlach. Vergis je niet, het leek simpel: vocal sample, beat eronder, klaar, maar Midland schaafde er eindeloos aan. Knippen, tempo veranderen, percussie toevoegen. En toen ie klaar was, draaide ie hem vijftig keer achter elkaar in zijn eigen studio. Oftewel: hij wist dat ie goud in handen had.
De Londener is al langer goed bezig. Hij is een graag geziene gast op onder meer Dekmantel en in De School, waar hij vaak elegante house draait, met af en toe venijnige uithalen. Zijn eigen producties deden het de afgelopen jaren ook goed. Niet alleen ‘Final Credits’, maar ook sterke tracks als ‘Double Feature’ en ‘Blush’. Kortom: Midland heeft zichzelf de afgelopen jaren stevig op de kaart gezet, en vroeg of laat word je dan gevraagd voor een Fabric mix, en die verschijnt komende maand. Ook daar schaafde hij tot op de dag van zijn deadline aan. Toch de volgorde veranderen, de mix opnieuw, etcetera. Midland is het type dj dat graag verhalen vertelt. Het verhaal van zijn FabricLive 94: ‘het is de soundtrack van een avond waarop je niet van plan was uit te gaan, maar je vrienden je overhalen. Je komt wat gedesoriënteerd de club binnen, en pas na een paar tracks ontstaat een connectie. Dan laat je je meevoeren met het eb en vloed van de set.’
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?