Bij binnenkomst in de Kleine Zaal in de Nobel is het eerste wat opvalt de kenmerkende ananas-discobal. Hiermee is het duidelijk wie er mag aftrappen deze avond: Pineapple Road. Voor de vierkoppige band is de Nobel geen onbekend terrein. Zo hadden ze er eerder al een eigen show en behaalden ze de halve finale van de Nobel Award 2024. Aan ervaring geen gebrek dus en dat is te merken. Vanaf de eerste seconde is al duidelijk dat de band weet hoe ze een zaal moeten en kunnen inpalmen. De extravagante zanger Jan Demming staat – inclusief een lang glittervest – geen seconde stil en deze energie werkt aanstekelijk. Met de funky rocksound, die in het openingsnummer ’Honey‘ duidelijk naar voren komt, weet de band het publiek meteen aan het dansen te krijgen. Voeg daar een meezingbaar refrein en een lekkere gitaarsolo aan toe, en je hebt het geheime recept van de muziek van Pineapple Road. Ook in de nummers ’La France‘ en ’Electric Waterfalls‘ waarmee de band zijn set vervolgd, volgt dit recept.
Halverwege de set laat de band ook nog een andere kant van zichzelf zien. Met het zwaardere ’Your Gravity‘ brengt de band een verhaal over verlopen liefde. De track is elektronischer dan hun eerdere werk, maar ook met deze sound weet de band goed uit de voeten te komen. Vervolgens is het tijd om Henkie and the Horns te introduceren, een blazerstrio. In de tweede helft van de set, wordt de muziek verrijkt door deze drie muzikanten die de muziek een nieuwe dimensie inblazen. De band brengt hun nieuwe song ’Traces of You‘ en weet de zaal mee te krijgen met de penguin dance tijdens hun nummer ’Penguin Party‘. Tijdens de afsluiter ’African Lodge‘ zingt de zanger het refrein vanuit het publiek, dansend met de menigte. Hoeveel muziekstijlen we nou uiteindelijk hebben gehoord in dit ruime half uur? Ik ben de tel kwijt.