‘Beter na Bataclan’ is in een concertzaal op zijn plek – daar vond de aanslag immers ook plaats. Omdat het bij een concert gebeurde, leek het Ferry ook gaaf om niet alleen zijn verhaal te vertellen maar dat ook met muziek te doen. Hij wist alleen niet hoe hij dit moest aanpakken, tot hij een voorstel kreeg van een docent van muzikantenopleiding Rock City Institute in Eindhoven: zou Ferry zich willen laten begeleiden door zijn leerlingen? Ferry dacht: “Nu moet ik doorpakken, nu moet ik het doen!” Zo kwam hij aan de leden van de begeleidende band, The Sup’ Solids. Het zijn er maar liefst zeven: een zanger, een zangeres, een toetsenist, een drummer, twee gitaristen en een basgitarist. Ferry werd er “helemaal door weggeblazen” en is dankbaar dat hij daartussen mag staan, want “mij wil niemand horen zingen!”
Ferry en The Sup’ Solids speelden eerst drie keer op die opleiding. De precieze vorm was even zoeken: eerst vertelde Ferry iets, daarna speelden The Sups een nummer, zo wisselden ze elkaar af. Ze voelden echter aan: hier zit iets theatraals in aan waar we aan kunnen werken. Als experiment ging Ferry een deel van het verhaal vertellen terwijl de band speelde. Dat was voor hem als beroepsspreker eerst wennen, “praten is toch een stuk moeilijker met muziek op de achtergrond”, maar het bleek te werken. De onderdelen vloeien nu in elkaar over, het zijn geen losse stukjes meer. Door dat te oefenen merkte hij: dit zou goed passen in het theater.
Ferry had de grootste invloed bij de keuze voor de nummers, het is uiteindelijk zijn verhaal. De band speelt veel Queens of the Stone Age en andere rock, maar af en toe ook rustiger stukken – soms moet het publiek ook even kunnen ademen. “Ik wilde de band ook iets geven, er zitten ook nummers in die zij tof vinden om te spelen. Het zijn echter allemaal nummers die veel voor Ferry betekenen en bij ieder nummer snapt het publiek waarom ze dit spelen. Ferry’s verhaal over de vriendschap die hij sloot met de vader van een van de terroristen wordt bijvoorbeeld begeleid door ‘Sympathy for the Devil’.