Stond-ie dan, zondag om elf uur 's avonds, op een piepklein dansvloertje in Amsterdam-Noord. Het is 23 oktober, de laatste dag van Amsterdam Dance Event, en Marcel Dettmann, de Duitse Berghain-grootheid, festival headliner en techno-veteraan staat in een zwart Knekelhuis-shirtje in De Schietclub, een provisorisch clubje in een voormalige schietbaan waar Dekmantel vannacht een ADE-feestje geeft. De dansvloer is een groezelig hok, het geluidssysteem kraakt gezellig. Kortom: een wereld van verschil met de toeters-en-bellenproductie van Awakenings in de Gashouder en de loods van Breakfast Club, waar hij de dag ervoor nog stond te draaien. Kleine kink in de kabel: het regent pijpenstelen, niemand weet hoe laat het feestje begint en wie wanneer speelt, en dus staat de Duitse grootheid Chicago house te vlammen voor… wie? Dertig, veertig man?
Wat blijkt? Om twee uur 's nachts stroomt het alsnog vol, de nacht ontvlamt in een spontane b2b2b, waarin Dettmann met Interstellar Funk en Dekmantel-baas Casper Tielrooij de Schietclub alle hoeken van hun platentas laat zien: Chicago house en techno, disco, wave en EBM, acid, het wordt een zweterige en intense bende. 'Het was geweldig!' glundert Dettmann twee weken later. ‘Des te beter omdat het niet zo gepland was. Er zit te veel druk op geplande b2b's, dit ging zo organisch: eerst Casper erbij, toen Olf, eigenlijk zou het feest stoppen om drie maar het ging maar door. Ik had nog zo tegen mezelf gezegd: oké Marcel, je draait van acht tot tien, en daarna ga je naar het hotel. Uiteindelijk begon ik om tien, en ging ik pas weg om... zes uur 's ochtends. Oeps! Hahahaha!'