Geen jongerencultuur uit de Nederlandse geschiedenis spreekt zo tot de verbeelding als gabber. De kale koppen, de trainingspakken, de Air Maxjes. Heb je ze niet zelf over straat zien wandelen – of liep je er zelf mee rond – dan ken je ze wel van internetgekkies-compilaties vol beelden van mensen die net effe iets te lekker gaan, één grote waas van malende kaken en hakkende lichamen. Ja, op het moment dat de gabbercultuur mainstream wordt, raakt hij met een zweem van spot omringd. Tegelijkertijd is er geen invloedrijker dancefeest in Nederland te vinden dan Thunderdome, het epicentrum van de gabberhouse. Met wat begint als het grootste examenfeest dat Nederland ooit heeft gekend, legt een stel schooljongens in 1992 de bouwstenen voor alle grote dancefestivals die Nederland in de dertig jaar daarna rijk zal worden.
In de nieuwe documentaire Thunderdome Never Dies, die vanaf 14 november in de bioscoop te zien zal zijn, vertellen regisseurs Ted Alkemade en Vera Holland het hele verhaal van voor tot achter: hoe Thunderdome een pijlsnelle opmars maakt, hoe de gabbercultuur daardoor keihard in elkaar klapt en hoe Thunderdome daarna jarenlang blijft wankelen. Maar ook, en des te belangrijker: hoe Thunderdome in 2017, na vijf jaar radiostilte, weer een grootse comeback weet te maken. Binnen een halfuur nadat de aankondiging is gemaakt zijn de 40.000 kaarten voor het zilveren jubileum volledig uitverkocht. En dat smaakt overduidelijk naar meer, want over iets meer dan een week vindt er weer een editie plaats.
(Tekst gaat door na de trailer.)