Willem de Ridder (Den Bosch, 1939) is het best te omschrijven als meesterverteller: hij maakte bladen (onder meer Hitweek), is uitvinder van de 'Papieren Konstellatie', lid van de Fluxus-beweging in de kunst, voorvechter van de 'spiegelogie'-filosofie en eind jaren zestig en begin jaren zeventig nauw betrokken bij de oprichting van zowel Paradiso als de Melkweg. Later was hij een van de eersten in Nederland die erotische 06-lijnen opzette. Maar niet in het minst was hij een avontuurlijk radiomaker, die opzien baarde met horrorverhalen en hoorspelen. Het begon allemaal met een revolutionaire nieuwe bandrecorder. "Vlak voordat ik naar Amerika vertrok - ik ging in Hollywood wonen - hoorde ik dat er een Uher-cassetterecorder uitkwam. Ik dacht: wauw, die wil ik hebben. Maar hij was nog niet te koop. Dus heb ik Keith Richards gebeld, van de Stones. Ik had een popblad, dus ik kende al die mensen. Ik zei: kennen jullie die Uher cassetterecorder? 'Ja, we hebben er meteen twaalf besteld!', zei hij. Ik zei, shit kun je er voor mij ook een bestellen? 'Tuurlijk!'"
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?