Na zo’n twintig minuten uitloop begint dan eindelijk de set van BigBSTRD. De rapper, producer, VJ en beeldend kunstenaar maakt muziek die moeilijk te beschrijven is zonder met dooddoeners te komen als 'experimenteel' of 'alternatief'. Zijn muziek leverde hem internationale publicaties op, zoals in het Londense Dream Catalogue. Het zijn vooral trippy, melancholische en goed geproduceerde soundscapes met soms harde en soms zachte beats.
BigBSTRD gebruikt zijn stem als instrument door er zo’n honderdeneen effecten overheen te gooien. Hierdoor heeft het iets weg van de dromerige momenten van Kanye en lijkt het bij vlagen op een duisterdere Bon Iver. De setting helpt mee met de sfeer. Over het publiek, iets aan de linkerkant hangt een grote vogel (waarom? geen idee). Op het podium hangt een versneden doek waarop BigBSTRD zijn VJ-vaardigheden uitoefent. Gedurende de set zijn er gruizige VHS opnamen te zien die live versneden worden met kleuren, visuele effecten en andere vormen van beeld.
Met een tafel vol knopjes, faders en een laptop aan de linkerkant ziet het geheel er veelbelovend uit. Ook BigBSTRD zelf, in een zwarte hoodie en zwarte Nike shorts, past qua uiterlijk volledig in het geheel. De marketingafdeling van Simplon UP heeft op het eerste gezicht gelijk, we wanen ons inderdaad in een wereld van graffiti en nachtwinkels, al zit er een keerzijde aan.