De Duitsers hebben er een woord voor: Sehnsucht. Een vurig, smachtend, maar ook vaak ongrijpbaar verlangen. Het is een woord dat direct naar boven komt bij Zolaank, de single die in april uitkwam. “Ik zai die der nog zo stoan / Onschuldeg keekstoe de wereld in / Neem mie mit veurdat t stukkend gaait / Veurdat t wegwaait / Veurdat wie der nait meer binnen,” luidt de tekst. Het is een nummer dat doordrenkt is met vergankelijke romantiek. Maar het is ook een nummer dat niet bang is om verder te kijken, dat niet bang is om los te laten. Toch is het qua geluid niet de meest voor de hand liggende single. Het is rustig, klein, minimalistisch en ver van de grote producties die op Raif te horen waren. Maar de keuze was bewust: “Ik wilde iets uitbrengen en ik vond Zolaank een hele mooie om alvast te laten horen. Er staan ook echt bandnummers op, maar dat wilde ik nog niet verklappen. Het album zou pas in september uitkomen en ik wilde de fanbase wel iets moois geven om op te teren.’
Het ging ook om de boodschap die het nummer meedroeg. Waar Raif meer een ode is aan waar ze vandaan komt, houdt Marlene op Oaventuren haarzelf de spiegel voor. Opvallend blijft toch het feit dat hoe dichter je bij jezelf komt, hoe herkenbaarder de emoties worden voor anderen. Zo ook op Zolaank: ‘Het is zo’n universeel thema in een klein liedje. Ook wilde ik nog niet te veel van het album weggeven. Het is misschien een cliché, maar je kan door zoveel shit heen gaan en toch blijkt altijd dat de liefde weer overwint. Dat vond ik een mooie boodschap.’ Het is ook tekenend voor de rest van het album, vertelt Marlene: ‘Daarom eindig ik het album er ook bijna mee. Het draait uiteindelijk allemaal om die boodschap.’