‘Met Anders. deden we het eigenlijk altijd in mijn eigen atelier op het Suikerterrein, maar ik zag het niet zo zitten om de laatste show daar te doen. Ook omdat ik eigenlijk alles altijd zelf doe; de bar, de techniek, het publiek naar het suikerterrein trekken. Last minute heb ik Vera opgebeld met de vraag om hulp, en toen sprong eigenlijk direct iedereen erop. Alles werd meteen geregeld. De stap om naar het Suikerterrein te gaan is vanuit de stad best groot. Dat betekent dat je eigenlijk alleen de mensen bereikt die Anders. al kennen. Nu het in Vera was, liepen er ook veel mensen die anders nooit met deze muziek in aanraking zouden zijn gekomen. Het was ook meteen een stuk drukker dan hoe ik het zelf altijd deed.’
De drang om mensen bloot te stellen aan alternatieve en experimentele vormen van muziek is uiteindelijk ook waarom Laurens ooit is begonnen met het organiseren van zijn eigen evenementen. ‘Ik ben ooit bij het Platformtheater begonnen, toen ik nog op de kunstacademie zat. Ik boekte als vrijwilliger bandjes daar en ben vrijwel meteen begonnen met het organiseren van een noisefestival, BETONTEGEL. Dat zette ik één keer per jaar op en was bedoeld om mensen in aanraking te laten komen met geluiden die soms niet eens per se als muziek kunnen worden omschreven. Het ging echt om het experimenteren. Ik deed er dan voor de vorm een band bij, meestal een metal- of grindcoreband, maar voor de rest zette ik mensen neer die nog nooit op een podium hadden gestaan met de boodschap “ga maar experimenteren!”