Er zijn weinig acts die de moeite zijn om te volgen op een wereld tournee. Na twee shows heb je alles wel gezien en met de huidige producties kan je weinig variatie verwachten. Echter zijn er altijd uitzonderingen, en als er naast Bruce Springsteen een act is die nooit twee keer dezelfde show geeft, is dat Het Kanaal wel. Een wereldtournee zit er dan voorlopig nog niet in, maar de groep graaft nog altijd hard aan de waterweg en heeft zijn plekje inmiddels aardig weten te vinden. Het element van de verrassing en schoonheid vinden in eenvoud is hierbij vaak het devies. Zo ook deze avond in Vera.
Zoals we gewend zijn van de theatermakende muziekgroep (of muziekmakende theatergroep?) hangt de set houtje-touwtje aan elkaar. Muziekinstrumenten wisselen sneller van eigenaar dan André Hazes van vriendin, wat de vaart er wel wat uithaalt. De teksten zijn echter scherp en filosofisch als altijd en als de groep eenmaal speelt ligt de energie hoog en laat men die niet los. Hoogtepunten van deze show zijn zonder twijfel de aan kleinkunst hangende nummers van Wietse de Haan en de schitterende stem van Sanam Tahmasebi. De Haan krijgt met zijn nummer over Milan, die hij op een avond tegen was gekomen in de Herestraat en die zijn frustraties met hem deelde, zelfs de luid pratende bezoekers aan de bar mee (desbetreffende Milan stond ook in de zaal, echter niet ondergetekende, al zouden we elkaar op sommige punten de hand kunnen schudden).
Het maakt van deze show een typische uitvoering van Het Kanaal in de zin dat het genre, de vorm en het doel moeilijk te vatten zijn. De show is echter zeer levendig en weet de aandacht vast te houden. Schitterend in imperfectie.