"Het begint met Amerikaanse hiphop. Denk aan 2Pac en heel veel Dr. Dre. Deze muziekstroom was voor mij de basis waarmee ik me kon identificeren. Dit klinkt wat gek, gezien het feit dat ik een hele fijne jeugd had, en ik groeide op in een fijne wijk. Maar het rebelse van de muziek voelde ik wel sterk. Dat was als het ware de trigger voor mij. Oude hiphop staat ook veel aan thuis, ook nu nog. We hebben tegenwoordig een oude auto daar kunnen alleen maar cd’s in, dan komt al die oude meuk weer voorbij. Heerlijk is dat.”
De rapformatie Opgezwolle was voor de jonge Tom uiteindelijk het allerbelangrijkst. “Het album Spuugdingen Op De Mic was in één keer raak. Het was heel belangrijk voor mij. Op dat moment stond ik open voor Nederlandstalige hiphop. Hier hoorde je iets eigens en vooral geen 'gemaakte' gangsterrap. Tegelijk rond mijn dertiende raakte ik geobsedeerd door hardcore. Eerst de meer mainstream hardcore van begin van de jaren nul, zoals Noize Suppressor, Tommyknocker, E-noid, Meagashira, en eigenlijk alles van Ruffneck’s Enzyme label en Promo’s The Third Movement. Dit werd snel overspoeld door Industrial, zoals het oudere werk van Armageddon Project, Mindustries, Peaky Pounder, en Hellfish.”