‘Beste blijven die gore labels met hun tengels van deze talenten af’, reageerde Joost Klein op Instagram onder ons verhaal over memetechno. Te laat, Joost! Muziekuitgevers, oftewel publishers, springen er nu al op. Er circuleert online een mail vanuit Cloud9, een van de allergrootste Nederlandse publishers, aan aangesloten producers en schrijvers. ‘Het zal jullie vast zijn opgevallen dat er de afgelopen tijd een trend gaande is in de Nederlandse streaming en TikTok charts. Namen zoals Gladde Paling, Vieze Asbak, Kale Toeter, Dikke Baap en natuurlijk Natte Visstick zijn uit het niets de Spotify Top 50 binnen gekomen.’
‘Wij weten zeker dat jullie dit minstens net zo goed kunnen, en willen dan ook graag investeren in een paar toffe releases onder een nog te verzinnen vlag – maar wel ‘anoniem’, dus niet met jouw artiestenprofiel óf ons labelprofiel, dus ook niet in de credits). Doe gerust een duit in het zakje, maar wij dachten bijvoorbeeld aan de volgende projectnamen: Natte Vloei, Lange Tuinslang, Zoute Drop, Gele Rakker, Muntenharker. Wat is er nodig? Jouw take op dit nieuwe genre.’