‘Teeeeering zeg, ik moet wel even wennen aan die lichten’. Het is half twee en een blonde meid van begin twintig rent zo ongeveer Area Two uit. ‘Heftig!’ Ze heeft gelijk: op het plafond van de tweede stage bij DGTL prijkt een enorme lichtbalk die alle kleuren van de regenboog over het publiek uitstrooit. Ondertussen staat Logic1000 vrolijke, ietwat inwisselbare houseplaten te draaien. Een remix van ‘Raingurl’, een interpolatie van Kylie Minogue’s ‘Can’t Get You Out of My Head’: wie zich niet aan het kleurenspektakel boven zich staat te vergapen, deint wat mee op een lekkere opwarm-set van de Australische dj. Ondertussen lijkt geen einde te komen aan de duizenden bezoekers die de loods binnenstromen. De dansruimte die bij Logic1000 nog in overvloed aanwezig is, zal gedurende de avond veranderen in een kolkende mensenmassa.
Dan, met de ledematen lekker losgeschud, is het in Area One tijd voor Fatima Yamaha. En die speelt hier natuurlijk een thuiswedstrijd. Zelf staat hij in elk geval al met een wijde glimlach met twee handen boven zijn hoofd mee te klappen met de puntige electrohouse die uit zijn jaren ‘90 monitor met Ableton Live laat stromen. De stapelende melodieën van ‘Half Moon Rising’ en de ultramelodische crowdpleaser ‘What’s a Girl to Do’ doen wat ze moeten doen. Het kan hier niet vrolijk genoeg, terwijl de biertjes langzaam in colaatjes veranderen.
Tekst gaat door onder de foto.