Avalon Emerson neemt op de ADE-donderdag Paradiso over, en haar feest heeft de allerleukste vibe denkbaar: die van drie vrienden op een huisfeestje, die telkens de AUX-kabel bij elkaar uit de handen proberen te grissen om elkaar de leukste (en raarste) liedjes te laten horen. Avalon zelf is een ontzettende whizkid achter de draaitafels, eentje die ook al uren kan praten over de manier waarop ze haar Rekordbox heeft ingericht (en dat is nog leuk om te lezen ook). Al die technische virtuositeit zou nogal kunnen afleiden, maar nee, bij Emerson zijn het alleen maar tools om van fun FUN te maken. Het is dan ook een genot om haar op de vingers te kijken.
Lees hier de volledige recensie van Avalon Emerson's avond.
Ja, natuurlijk kan er overdag net zo hard worden geclubd als 's nachts. Dat zagen we wel op Amsterdam Dance Event. We dansten ons een slag in de rondte en maken met verzuurde spieren nu de balans op: dit zijn de 25 allerbeste sets die we hebben gezien.
5. Avalon Emerson
4. John Talabot & DJ Dustin
Breakfast Club in Radion bewijst vandaag dat die nachtsluiting helemaal nergens op slaat en dat dagclubben precies net zo leuk is als nachtclubben. Beneden vormt Spanjaard John Talabot een team met Giegling’s DJ Dustin. Dat blijkt een goeie combi, want waar Talabot nog weleens wil vervallen in cheesy melancholie, heeft hij hier Dustin gevonden met snappy house. Je ziet ze af en toe verwonderd naar elkaars plaatkeuze kijken, een glimlachje als de plaat van Dustin een keer overslaat, het is allemaal niet zo’n probleem. Ze hebben de juiste vibe te pakken.
Lees hier de volledige recensie van Breakfast Club.
Het is behelpen met het geluid bij Audio Obscura. Te zompig, niet hard genoeg. Er zit maar één ding op: vol overgave met je neus in de speakers bij Dr. Rubinstein beneden in de parkeergarage. Daar is het dringen geblazen, niet alleen omdat iedereen zich wil laven aan de gulle glimlach van de Berlijnse, maar dus ook omdat de hot zone voor het podium beperkt is. Rubinstein trekt in haar eentje deze avond vlot met hyperkinetische techno. Ze draait snel en stoer maar niet per se hard, en ze houdt ervan om haar platen een extra push te geven. Zo schroeft ze Trikk's 'Proto Rhyt' op van 120 naar 140 bpm, en dat blijkt een gouden vondst. Het is ineens een heerlijke jakkerplaat.
Lees hier de hele recensie van Audio Obscura.
Kamma en Masalo, de kroonprins en -prinses van de Rush Hour-kliek. Na hun Boilerroom-doorbraak rammelden ze in 2020 aan de poorten bij allerlei festivals, van een mooi slot op Lente Kabinet tot aan Primavera Sound. Toen had hij al die italohit, met een geluid dat een zaal als de Bravo kan vullen, nu zijn er producties met Soichi Terada, een Palms Trax-remix. Kamma slijpt haar producties al tijden in de studio. Wedden dat er nog een hele voorraad aan dansvloerwapens ligt. Zo’n arsenaal hebben ze vandaag ook mee naar Doka, ze weten het zelf ook. Kamma draait een stuwende tribalplaat met een gruwelijke grijns op d’r gezicht, en die diva-vocalen zingt ze met volle borst mee.
Lees hier de volledige recensie van Kamma & Masalo.
JASSS is een Spaanse in de hoek van de superintense Herrensauna-feesten, die ook een graag geziene gast was in Amsterdamse club De School (en daar in maart 2020 zelfs de allerlaatste plaat óóit in de club oplegde!). Ze heeft echte rockster-looks, met een leren jasje en pikzwart haar wapperend in de windmachine. Ruw rukt ze aan de faders, ze gooit er pittige platen in die meteen een stuk minder gezellig en een stuk gemener klinken. Maar hoor je dat? Is dat echt…? Ja hoor, opeens klinkt daar de stem van Britney. Zo heeft ook JASSS allerlei kauwgomballen onderin haar platen verstopt.
Lees hier de volledige recensie van het Avalon Emerson feest in Paradiso.