In hun sterk aangezette PR-campagne, gaat het voor John Coffey vooral veel over hun ‘terugkomen’. Terug zijn van weggeweest: de band is na een pauze van zo’n zes jaar weer up and running, en dat mag natuurlijk niet onopgemerkt blijven. Toch bewijst John Coffey met hun Homecoming dat het niet alleen gaat om ‘terugkomen’, maar vooral om ‘thuiskomen’. Thuis, de enige plek waar je eigenlijk nooit echt weggeweest kan zijn.
Samenbrengen
Met de caféshows van de afgelopen maanden nog vers in het geheugen, druppelen zaterdagmiddag steeds meer bezoekers het terrein van Beton-T op. Met maar een paar shows voorafgaand aan dit groots opgezette evenement, benadrukt de band een hernieuwde visie. Met minder shows dan voorheen, lijkt er een gerichte keuze gemaakt voor ‘kwaliteit boven kwantiteit’. Minder: lange reeks aan kleine optredens. Meer: grote shows en evenementen die impact maken op zowel het publiek als de maatschappij. Deze lokale insteek zou zo maar een nieuwe generatie aan event-programmering kunnen aansnijden.