Riot at WORM kent geen onderlinge competitie tussen de optredende bands, maar juist een wederzijds respect en bewondering voor elkaar. Dit zorgt mede voor de ontspannende en enthousiaste sfeer bij het festival – zowel op als voor het podium.
Hard, harder, hardst – en dan nóg een schepje erbovenop. Zo luidt de lijfspreuk van The Forbidden Wizards. Frontvrouw Amber MacLean vraagt aan het publiek hoe het geluid klinkt, maar van hun mag het nóg harder en nóg sneller. De drie bandleden geven maar al te graag gehoor aan het verzoek en weldra, maken de snelle ritmes en razende gitaren een verpletterende indruk. Het geluid van The Forbidden Wizard is het best te vergelijken met een goed geoliede en furieuze stoomtrein die voorbij raast. Er is haast geen stoppen aan. Opvallend is hoe goed de bandleden technisch op elkaar ingespeeld zijn en hoe zij moeiteloos elkaars voorbeeld volgen. De nummers zijn kort, maar zeker krachtig. Maar zo abrupt als het optreden van The Forbidden Wizards begon, zo abrupt is het ook weer voorbij.
Heb je je ooit afgevraagd hoe een Franse Foo Fighters zou klinken? Precies zoals Supermunk. Ongeveer een kwartiertje nadat The Forbidden Wizards het podium heeft verlaten is het tijd voor de Franse punkgroep om hun instrumenten ter hand te nemen. De drie heren, gekleed in traditioneel Bretons gestreepte shirts, beginnen zonder enige waarschuwing met spelen en binnen enkele ogenblikken klinken onvervalste oerkreten door de zaal van WORM. De frontman gooit zijn bril af en dan is hij klaar voor al het muzikale geweld dat de drieman formatie de zaal in vuurt. “No one wants to hear acoustic songs”, verklaart hij, waarna de Franse heren het publiek nauwelijks een kans geven om te klappen tussen de nummers door. Nee, Supermunk dendert gewoon verder met een luid en hard, maar zeker zorgvuldig gepolijst en dansbaar geluid. Af en toe gaat het geluid zelfs richting de pop, vanwege de dansbare ritmes en melodieën. Het is een prima set, wat zeker in de smaak valt bij het publiek, maar het kent weinig verrassingen.