Voor aanvang staat Joep Bevings piano al klaar; niet op het podium, maar op een kleine verhoging, zwak verlicht en half tussen het publiek. De lampen dimmen nog wat meer en een lange, vrolijk ogende man stapt met grote passen richting de piano. Hij trekt zijn wenkbrauwen en mondhoeken op, steekt zijn wijsvinger kort in de lucht en begroet het publiek. Hij draait zich om en gaat zitten. De warrige blonde plukken vallen losjes om zijn gezicht, de lange vingers worden op de toetsen gezet en de eerste zachte klanken vullen de zaal.
Beving speelt bekende nummers van het album ‘Solipsism’, maar ook wat onbekendere stukken van het in april 2017 uitgebrachte album ‘Prehension’. Tijdens het optreden worden korte intermezzo’s ingelast waarin hij vertelt over de zoektocht naar rust en passie en hoe hij deze weer terug vond na het produceren van elektronische muziek en het spelen van piano. En of we alsjeblieft niet willen klappen na ieder stuk, “dat is zo onrustig”. Verder houdt hij het liever kort, want “we komen hier niet voor de verhalen, maar voor de muziek”.
Tekst gaat verder onder de foto.