Son Mieux is misschien wel – samen met Goldband – het populairste wat Den Haag op het moment te bieden heeft en daarmee ook een logische afsluiter voor deze 25e Kaderock. Wanneer het meerkoppige gezelschap opkomt, moet uw redactie twee keer knipperen. Zijn dit de hologrammen van ABBA? Earth, Wind & Fire? Tussen alle glitterkleding geven de shirts van Camiel en Quinten Meiresonne duidelijkheid: het gaat om de geëvolueerde versie van All Missing Pieces. Frontman Camiel verwijst hier nog naar. “Achttien jaar geleden stonden wij hier voor het eerst. Den Haag, mag ik jullie voor altijd thuis noemen?”. Een logisch bruggetje naar ‘Feels’.
Van het project van Camiel waarin hij op zijn akoestische gitaar mooie liedjes maakte, is weinig meer over. Alles is groots aan Son Mieux. De band, om te beginnen, die telkens ergens nieuwe leden vandaan lijkt te halen. De arrangementen, die zorgvuldig gemaakt lijken te zijn om stadions te vullen. En de outfits, die het showelement van de groep benadrukken. Dat de muziek en de teksten daarbij wat aan inhoud hebben ingeboekt, neemt de band voor lief. Het heeft Son Mieux tenslotte een Edison opgeleverd. Tekenend voor de omslag van het gevoelige materiaal voor fijnproevers naar massaproductie van een groter geluid met theatrale show is Multicolor. Het zegt niets, blijft wel hangen en aan het eind van de avond staat iedereen springend de tekst mee te zingen.
De groep moest afgelopen donderdag nog een show afblazen omdat frontman Camiel Meiresonne geen stem meer had. Dat kan ook een verklaring zijn voor de tekstarme set van vandaag, waardoor vooral multi-instrumentalist Maud Akkermans flink aan de bak moet. Niet dat de frontman minder te doen heeft, hij vermaakt zichzelf - en vooruit, het publiek - prima met het rennen van de maracas via de toetsen naar percussie en weer terug. Tot slot wil de band ook nog kwijt dat er dit jaar geen optredens meer in Den Haag zullen zijn. Als je dat begin juni al weet, dan ben je een hele grote.