Toegegeven, het publiek moet ook even wennen aan de omstandigheden. Misschien rol je net uit de collegebanken, moet je nu alweer hossen op de NDSM-werf. Intercept-labelbaas Raynor de Groot, aka Coloray staat er met een glimlach van hier tot aan de andere kant van ‘t IJ en warmt de Barn op met ambient dancehalltracks. De houten stage oogt in eerste instantie meer als een vrijmibo-schuur dan een dansvloer, dus het voelt nog wat onwennig om de bubbling grooves van Coloray de heupen te laten wiegen. Maar de aanhouder wint en langzaam maar zeker werken de tracks van Coloray in op het publiek.
Een stukje verder op het terrein is op de valreep een extra tent herrezen, die eerder alleen op de zaterdag van het festival geopend zou zijn. Omdat de kaartverkoop ook voor de vrijdag rap liep besloot de organisatie De Harrie te openen, waarin ze de wat hardere sound van nu hebben geprogrammeerd. En met 'hard' is niks gelogen: het lijkt wel heel de dag een wedstrijd hamertje-tik. Veel diepgang heeft het niet, het klinkt uiteindelijk gewoon als 4x4 fistpumptechno. Maar het grijpt het jonge publiek als een perfect afgesteld algoritme, speciaal voor de korte spanningsboog.
Iedereen die niet op TikTok zit houdt het daar niet bijster lang vol en verlangt naar een wat warmere sound. Een opwarmertje bij het kampvuur of wat smooth soul van de Operator Resident Eileen op het kleine Noorderlichtpodium, die draait alsof het een bloedhete juli-avond is. Of wandel even langs Carlos Valdes, die in de Vakwerktent al dartelend potige housetracks staat te mixen.