Er is vermoedelijk geen plek op aarde die er zo treurig uitziet zonder mensen als Las Vegas. Ja, natuurlijk was het in Parijs en Amsterdam ook vreemd toen de straten leeg bleven tijdens de lockdown dit voorjaar. Maar daar had het iets moois: de stad hersteld in een soort verstilde glorie. Even geen vervuilende toeristen die de mooie straten en pleinen uitwonen. Maar Las Vegas zonder toeristen, da's niks. Een spookkermis van verblindende lichten en lege praal. Iedereen die Vegas kent weet dat het dat eigenlijk mét die toeristen ook is, maar dan is het ook al dat andere: seks, geld, drugs. Gevaar.
Bebloed
Las Vegas is een van zijn favoriete plekken op aarde, heeft Abel Tesfaye alias The Weeknd wel eens verklaard. Al is de vraag wat hij daar precies mee bedoelt. Hij voelt zich er thuis, zingt hij in de opener van zijn nieuwe album, het gitzwarte ‘Alone Again’, waar hij zich vastklampt aan een dame van lichte zeden. Hij vraagt haar en passant ook nog even zo nu en dan zijn pols te checken, want hij heeft te veel genomen, en hij wil niet dood. In ‘Faith’, halverwege het album, schetst hij ook al zo’n duister romantisch moment: ‘If I OD, I want you to OD right beside me. I want you to follow right behind me.’ De song eindigt met langzaam wegstervende sirenes, een referentie aan zijn meest beruchte bezoek aan Sin City, toen hij achterin een politiewagen eindigde vanwege een opstootje met een agent. Zou-ie er toen zo uitgezien hebben als op de cover van After Hours? Bebloed, manisch?
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?