Nosedrip in de DJ Shortlist: 'Voor een Belg heb ik echt een grote mond'
Hij draait dit weekend op Lentekabinet en deze platen neemt-ie mee!
Dit weekend is het weer zover: Lentekabinet in Amsterdam, het dancefestival voor de fijnproevers. Hier draait onder andere Ziggy Devriendt, oftewel Nosedrip! Ziggy is het brein achter het label Stroom uit Oostende, en brengt mensen aan het dansen met heel veel obscure platen. Wat zijn de platen die hij dit weekend meeneemt?
De ultieme Stroom-plaat?
Abscent Music - 'My Lesbian Girlfriend'
'Hij was gewoon een pure, echte amateur. Hij is in het echte leven een architect, die in drie periodes van zijn leven muziek heeft gemaakt. En het feit dat ik daar een compilatie van mag maken uit dertig jaar die sense maakt, is de essentie van Stroom.'
Favoriete Belgische dansvloerkraker?
Lhasa - 'The Attic'
'Dit verhaal is heel goed: ik dacht altijd dat het een Engelsman was die een nummer gemaakt had dat door de scene in België groot was geworden, toen bleek-ie een Belg te zijn die bij mij om de hoek in Oostende woont! Fantastisch is dat hij ervan overtuigd is dat hij het nummer niet heeft gemaakt, maar dat een hogere kracht hem als medium heeft gebruikt om dit te maken.
Gaat sowieso mee naar Lentekabinet?
Pablo's Eye - 'AMB 8'
'Een beetje zelfpromotie vanuit Stroom, dit is van een Brusselse compilatie. Ik vind het gewoon goed. Soms moet het dat zijn, dat je er een goed gevoel bij hebt en dat het mooi is. Ik kan het niet goed in woorden vatten, daar heb je Nederlanders voor.'
Had echt een hit moeten worden?
Geoffrey Landers - 'Say You'll Say So'
'Als je dit nummer luistert, hoef ik er niks meer over te zeggen. Het is één en al hit, zeker in de jaren ’80. En dat het geen hit is, toont maar aan dat er veel meer elementen nodig zijn voor een hit dan alleen de muziek.'
Je favoriete nieuwe track?
Milan W - 'Slope'
‘Hij is gewoon een hele interessante producer die zichzelf niet automatisch commercieel positioneert in een commerciële scene. Hij maakt gewoon elektronische muziek en zijn muziek is wat het is, en het ondefinieerbare eraan is juist interessant.'