Je hebt een ontzettend intrigerend verhaal. Hoe voelt het om zoiets persoonlijks publiekelijk te maken?
Het verlangen was er altijd wel om iets persoonlijks te doen en het verhaal te uiten. Ik ben nooit echt een prater geweest, het album is daarom ook geheel instrumentaal. Om het op deze manier te vertalen ligt heel dicht bij mij. De muziek is vrij intens en vrij duister, wat mede komt door het verhaal dat ik wil vertellen. Ik hoor ook van mensen dat ze tot rust komen en een bepaalde hoop voelen. Het verschilt per persoon hoe ze het interpreteren.
Dat ik mezelf zo kwetsbaar opstel en vanuit die kwetsbaarheid überhaupt iets maak, is al een mijlpaal. De onzekerheid overwinnen om dat uit te brengen is een volgende stap. Voordat ik met YUKON ONOMA begon zat ik met meerdere mensen in een band, Mister and Mississippi. Daar kon ik me nog achter mijn instrument en de rest van de band verschuilen. Nu is het zo persoonlijk dat je je niet meer kunt verschuilen en dat maakt het enerzijds beangstigend, maar ook bevrijdend. Ik laat mijn eigen geluid en verhaal horen.