In afwachting van het hoofdprogramma vult Annabel de schemerige zaal met nostalgische exotica. Bij het zwakke licht van enkele rode spotjes waan je je gemakkelijk in een louche nachtclub. Wanneer de rookmachine het pand in nevelen hult, zorgt dat voor een wat beklemmende sfeer.
Voor Anders Trentemøller is de avond bijna vanaf het begin een triomf, want het publiek verdringt zich op de balkons en op de vloer om door de optrekkende mist een glimp van hem op te vangen. Met een introverte glimlach op zijn gezicht bespeelt hij een opstelling van keyboards en samplers. De band opent met het dromerige 'November', een lome shoegazetrack van het vierde album dat afgelopen najaar verscheen. De producer is duidelijk beïnvloed door Joy Division en The Cure en dit duistere geluid sijpelt door in het recentere deel van zijn discografie. Het tempo en de intensiteit variëren echter en daarvan maakt hij gebruik voor de opbouw van de set. Al na een paar nummers zit er beweging in de zaal. De combinatie van electronica met echte drums, gitaar en bas doet het goed op zowel plaat én podium.