Zo’n twintig mensen hebben zich verzameld voor het podium in de Nachtkerk dat bij binnenkomst nog een work in progress lijkt te zijn. Ladders worden vernieuwd en lampen worden nog goed gehangen. Het publiek is niet meteen te zien. Het heeft een verrassingseffect: rechts zie je een installatie, door er omheen te lopen komt Krach in beeld.
De band deinst niet terug voor het nog kleine publiek dat zich voor het podium heeft verzameld. Langzaam loopt de rockmuziek over naar technomuziek. Het publiek heeft zich tegen het einde van het optreden verviervoudigd en staat niet meer rustig te kijken. Krach bouwt Nachtkerk op tot een finale waarin dj-duo Die Lui inzetten en de heren van Krach hun instrument neerleggen om in het publiek verder te dansen. Het feest is begonnen.
De Loungezaal komt later tot leven, maar niettemin. Bij deze zaal moet het 3D brilletje zeker op de neus gezet worden. Een fotografieserie in 3D, is niet het meest opvallende, op rijen bankjes kun je in 3D ook porno bekijken.
Diverse acts en optredens van onder meer de Amsterdamse RaaskalBOMfukkerZ maken een cultplek van de loungezaal. Achter het podium in de grote zaal hijsen de dansers van Fetus in fetu zich in de touwen. Als uit een cocon komen deze theatermakers te voorschijn onder muziek van dj’s als Darko Esser, die Nachtkerk heeft weten aan te trekken. Nachtkerk is een gesamtkunstwerk waar op elke plek wel iets afspeelt in een zeer ontspannen sfeer.
Krach maakt van Nachtkerk een feest
Loods wordt gesamtkunstwerk
Daar in de rook doemden ze op: de vijf mannen van Krach in strak kostuum. In de ruim anderhalf jaar leegstaande loods aan de Van Oldebarneveldtstraat opende Krach, de manifestatie Nachtkerk met een klein publiek. Het rockoptreden groeide uit tot een waar technofeest.