Met Wesley heeft zijn voormalige p-funkband Seven Eleven later zelfs nog een aantal nummers opgenomen. Overigens heeft Miguel, tevens een begenadigd drummer, de Luxorplanken zelf ook nog onder de zolen gevoeld: “Ik heb er zelf opgetreden met verschillende bands. Ik vond het altijd speciaal omdat Luxor zo'n bijzondere sfeer had, het had iets prestigieus om er te mogen spelen. Je wist dat alle ‘grootheden’ op datzelfde podium gestaan hadden!”
Over de huidige staat van het pand kan Miguel weinig zeggen. “Ik heb het pand niet van binnen gezien (wel jammer eigenlijk, wij hebben ons clipje buiten opgenomen), maar ik vond het de laatste jaren verschrikkelijk zonde dat het gebouw zó stond te verpieteren. Bovendien mist Arnhem een podium als Paradiso. Klein genoeg om een artiest werkelijk te kunnen ervaren, groot genoeg om grote artiesten te kunnen presenteren. Ik ben blij dat het pand zoveel mogelijk in zijn oorspronkelijke staat wordt teruggebracht. Het was een prachtig pand en wordt met veel aandacht voor detail weer net zo mooi als vroeger. Ik hou van mooie dingen, en wat is er beter dan mooie muziek op een mooie plek!”
Wat is je mening over het 'brede poppodium' zoals de gemeente dat voor ogen heeft, en hoe groot moet de rol van jazz daarin zijn? “Ik moet zeggen dat ik niet precies weet wat de gemeente van plan is, maar een breed ‘pop’podium vind ik persoonlijk niet breed genoeg. Haal de term ‘pop’ maar weg, dan wordt het pas interessant. Een podium voor kwalitatief goede muziek, dat is denk ik wat we nodig hebben. Daarin past ook een flinke portie jazz. Wat ik ook belangrijk vind is dat er daarnaast ook ruimte in de programmering is voor de beginnende muzikant uit de regio.”
Dimami speelt jazz, een genre dat je steeds vaker vermengd ziet worden met popmuziek. Vind je dat een goede ontwikkeling? “Jazz wordt gelukkig vermengd met alle invloeden die voorhanden zijn en dat is een goede zaak. Het houdt de muziek levendig en in ontwikkeling. Bovendien, jazz blijft voor mij jazz als improvisatie de basis is. Het maakt niet uit wat de vorm is waarin het wordt gepresenteerd!” Dat blijkt wel als Miguel voorstelt om Dimami samen met het Metropole Orkest Luxor Live te laten openen aan het eind van het jaar. Met een knipoog, dat wel…
Een mooie zaal zegt niet altijd alles, wat is er belangrijk om een goed optreden neer te zetten? “Er zijn inderdaad ook veel externe factoren die meehelpen een optreden te laten slagen. Geluid, publiek, gastvrijheid van het podium enz. enz... Het speelt allemaal een rol. Ik vind het fijn als er een gastvrije sfeer is, en de technici snappen dat het om de band, de muziek en het publiek gaat. En dat zij daar een belangrijke rol in kunnen spelen. Regelmatig is dat wel anders. Dan dulden de heren technici geen inspraak als het er om gaat hoe jouw saxofoongeluid moet klinken!! Om nog maar te zwijgen van het aantal keren dat ik me omgekleed heb in een bezemkast...” Heb je nog een muzikanten-advies voor Luxor Live en/of Arnhem als muziekscene? “Denk lange termijn! Niet teveel meevaren op modieuze tendensen. Ga voor kwaliteit. Het duurt een tijd voordat het publiek Luxor weer op regelmatige basis weet te vinden, heb geduld. Werk samen met de Goudvishal, Mahlerei en de diverse festivals. Profiteer ervan dat er in de regio geen podia zijn met de allure van Luxor!” Hiermee eindiget de reeks Luxor Live Digitaal.