Al met al weet het Belgische voorprogramma, zeker voor een betrekkelijk onbekende naam in deze contreien, zich goed staande te houden in een uitverkochte Studentenkapel. Het publiek zit op enkele uitzonderingen na roerloos te luisteren naar de fragiele folkmuziek, om Birds That Change Colour vervolgens te waarderen met een flink applaus.
Albumpresentatie Man From The South voldoet maar gedeeltelijk aan verwachtingen
Zacht zaalgeluid en rumoerige kapel spelen parten
Vandaag vindt de releaseshow van ‘Paeonia’, het nieuwe album van Man From The South plaats in de Studentenkapel. Voor menig artiest is een kapel misschien een ongebruikelijke locatie, maar niet voor Paul van Hulten ofwel Man From The South; hij speelde in de afgelopen jaren al in huiskamers, op woonboten en in kerken. 3voor12/Eindhoven leverde gisteren al een lovende recensie af over de plaat, en gaat vanavond bekijken hoe de nieuwe muziek live tot zijn recht komt.
Birds That Change Colour
Al met al weet het Belgische voorprogramma, zeker voor een betrekkelijk onbekende naam in deze contreien, zich goed staande te houden in een uitverkochte Studentenkapel. Het publiek zit op enkele uitzonderingen na roerloos te luisteren naar de fragiele folkmuziek, om Birds That Change Colour vervolgens te waarderen met een flink applaus.
Man From The South
Met een donker drone-geluid dat overvloeit in ‘William’, het eerste nummer van het vorige album ‘Koblenz’, opent Man From The South zijn set. Paul van Hulten speelt veelal solo, maar vandaag heeft hij Chris Draaier als kompaan op het podium. Deze multi-instrumentalist, ook veelvuldig te horen op ‘Paeonia’, ondersteunt de zanger vandaag met gitaarpartijen en soundscapes. Geen overbodige luxe, aangezien het geluid van het voor te stellen album rijker is dan het oudere werk van Man From The South. Wie dit tweetal vandaag hoort zal niet meteen invullen dat deze mannen elkaar kennen uit de Eindhovense stonerrock-scene van een tiental jaren terug.
Waar Van Hulten als Man From The South normaliter niet of nauwelijks communiceert met zijn publiek, doet hij dit vandaag wel. De momenten zijn nog steeds op een hand te tellen, maar er wordt gesproken. Of dit is vanwege de speciale avond, of omdat hij zijn podiumangst als soloartiest heeft overwonnen blijft onduidelijk. Wel komt het publiek te weten dat hij vanavond kaasfondue heeft gegeten en bedankt hij iedereen voor het komen.
Gezien: albumpresentatie Man From The South, op 6 december 2014, in de Studentenkapel.