HET CONCERT
Cabaret Contemporain, in het Muziekgebouw tijdens Cross-Linx, op 7 februari 2014.
Cabaret Contemporain, in het Muziekgebouw tijdens Cross-Linx, op 7 februari 2014.
DE ACT
Diegenen die het podium niet zien, denken waarschijnlijk aan een DJ die routineus zijn setje aan elkaar staat te mixen. De oplettende bezoeker ziet vijf muzikanten volledig opgaan in hun live dancemuziek. Vooral de twee contrabassen, en uiteraard hun bespelers - of moeten we ze beulen noemen, spelen een zeer aparte rol in dezen. Op alle mogelijke manieren worden groovende en grommende bastonen uit de instrumenten getoverd. De gitarist en toetsenist zorgen zo nu en dan voor de nodige speelse variaties. Zo worden de bassen met en zonder stokken als soort van slaginstrument gebruikt, en soms zelfs met twee strijkstokken tegelijk bespeeld. De term ‘muzak’ wil nog wel eens op de loer liggen, maar tijdens de laatste nummers van het optreden weten de Fransen gelukkig flink door te knallen.
HET NUMMER
Het eerste nummer van de set is van een wel zeer repetitieve, bezwerende en stuwende aard. Langzaam wordt er naar een vlammende, agressief klinkende climax toegewerkt. Met deze plaat weet Cabaret Contemporain de aandacht meteen te trekken en zich te introduceren aan het publiek in Eindhoven. Een publiek dat nog onwennig om zich heen staat te kijken. Dit is wel andere koek dan die Ólafur Arnalds zeg!
Het eerste nummer van de set is van een wel zeer repetitieve, bezwerende en stuwende aard. Langzaam wordt er naar een vlammende, agressief klinkende climax toegewerkt. Met deze plaat weet Cabaret Contemporain de aandacht meteen te trekken en zich te introduceren aan het publiek in Eindhoven. Een publiek dat nog onwennig om zich heen staat te kijken. Dit is wel andere koek dan die Ólafur Arnalds zeg!