Plonki kennen we inmiddels als het solo-project van Pleun Stork, bekend van allemaal andere bands. Niets ten nadele van die bands, want Fuzzy Teeth en Thames kunnen wij zeker waarderen, maar dat Pleun voor zichzelf is begonnen, is een goede zaak. Plonki is namelijk een aanwinst voor de Haagse - nee, de Nederlandse muziekscene. De spannende indie die het viertal produceert is veelal ingetogen maar krijgt bij tijd en wijle tanden, met name door de overstuurde gitaar van Anthony Koenn. Gecombineerd met de zang van Pleun en de boeiende arrangementen ontstaat een erg goed optreden in het Koorenhuis waarop zeker ook gedanst kan worden. Leuk feitje: Plonki trad vorig jaar voor het eerst op, ook op Sniester. En binnenkort is de band in het hele land te zien tijdens de Popronde. Wij raden iedereen aan een kijkje te nemen.
Het is toch fijn dat The Klittens tussen hun tours in het Verenigd Koninkrijk ook af en toe nog hun thuisstad aandoen. Deels dan, want niet alle bandleden komen uit Den Haag, maar dat vergeven we ze. De foyer van het Koorenhuis is volgepakt voor de rammelende indie van het vijftal. De aanwezigen horen lieflijke gitaarloopjes die om elkaar heen bewegen, ingetogen samenzang en geschreeuw in slotnummer ‘Acid Violet 43’. Een sympathiek optreden van een sympathieke band dat ook nog een politieke boodschap meekrijgt als bassiste Marrit Meinema de tekst van het nummer ‘This Is Why We Dance’, over de ellende in Palestina, voordraagt.