Zes jaar geleden zette Rimon zichzelf in één klap op de kaart met haar debuutsingle 'Grace'. Het bracht haar meteen internationale aandacht: lovende recensies van Pitchfork, een nummer 1-plek in onze Noorderslag-toplijst, optredens in de grote steden van Europa. Ze werkte samen met het Franse duo Justice (dit jaar nog headliner op Best Kept Secret én Lowlands) en tourde als voorprogramma van r&b-ster Giveon de halve wereld over.
Maar waar een album voor veel artiesten snel volgt, bleef het bij Rimon opvallend stil. ‘Een album voelde altijd als iets heel serieus,’ legt ze uit, een paar dagen na de release van Children of the Night. ‘Het moest kloppen, niet alleen muzikaal, maar ook met hoe ik me als persoon voelde. Dat gevoel van “dit is het moment” had ik nog niet eerder.’ In de beginjaren van haar carrière leek het alsof alles vanzelf gebeurde. ‘Ik zei overal ‘ja’ op zonder echt stil te staan bij wat ik aan het doen was. Ik zat in een soort loop en leefde vooral in het moment. Ik pakte gewoon alles wat er op mijn pad kwam.’ Het was pas toen corona het leven stillegde dat ze besefte dat ze iets blijvends wilde maken. ‘Ik ben daarna heel bewust een tijd van de radar geweest. Geen shows, geen afleiding, alleen maar focussen op mezelf. Ik wilde een body of work maken waar een verhaal in zit, een cohesieve lijn die mijn evolutie als artiest weerspiegelt.’
Vorig jaar stond ze dus nog als voorprogramma van de mega-wereldtour van de r&b-ster Giveon. ‘Het was inspirerend om te zien hoe professioneel en consistent zijn team en show waren. Dat gaf me de drive om hetzelfde te willen bereiken. Mijn EP's hebben altijd een thema gehad, maar ik merkte dat ik het lastig vond om een verhaal te vertellen op het podium. Het voelde heel all over the place. Na die tour voelde ik me echt mentaal ready om mijn eigen verhaal volledig te vertellen.’
Rimon is nogal impulsief, zingt ze op het album. Zo verhuisde ze tijdens de pandemie naar Londen en leefde een periode uit haar koffer zonder vast thuis. Om vervolgens te ontdekken hoe belangrijk rust en stabiliteit eigenlijk zijn. Dus werkte ze de afgelopen anderhalf jaar intensief aan zichzelf, begon met sporten, nam intensieve vocal coaching en ging in therapie, vertelt ze. ‘Ik heb heel lang nagedacht over wat het was wat mij tegenhield. Ik denk dat ieder mens dit wel voelt. Ik merkte dat ik mezelf saboteerde, door mijn eigen verleden en dingen die ik heb meegemaakt. Als iemand vroeg wat mijn droom was, minimaliseerde ik dat altijd. Dat kwam voort uit onzekerheid en een gevoel van een soort nederigheid, maar uiteindelijk werkte het tegen me. Ik heb geleerd om echt ruimte in te nemen en mijn ambities te omarmen. Ik ben gestopt met mezelf klein houden.’