Down The Rabbit Hole is bij uitstek een festival waar rabbits al vroeg op de dag de bands en popacts links laten liggen, om ergens op een strandje of in een dj-tent eens diep in het konijnenhol te zakken. Maar als dj moet je van goeie huizen komen, wil je de op één na grootste tent in het volle daglicht al op zijn kop zetten. Nia Archives doet dat, een Britse dj/producer/zangeres met beide benen stevig in de soundsystemcultuur, die haar cross-overdance jungle naar een breed publiek brengt. Ze schiet meteen keihard uit de startblokken, vlamt vanaf de eerste tel met edits van clubhits, flarden van tunes die iedereen herkent. Die ‘Heads Will Roll’-jungleflip! Die ‘Holla Back’-edit! Kijk, de takken en opblaasdieren gaan meteen de lucht in.
Wat wil helpen: ze is nogal een Duracell-konijntje, het type dat die loodzware baslijnen en amenbreaks in iedere vezel van haar lichaam voelt. Dat voel je ook wanneer ze vanachter de booth stapt om over haar eigen tracks mee te zingen. Daarna verslapt de aandacht wel een beetje bij het blokje mellower songs, maar draait ze in de laatste twintig minuten een zinderende finale. Bonuspunten voor de extreem bratty jersey club-remix van Charli XCX ‘365’ en de jungle-edit van ‘Murder On The Dancefloor’. Die krijgt zelfs een moshpit.