Het is één van de mooiste tradities op Dekmantel: grote namen die normaliter vooral peaktime-slots draaien helemaal aan het begin van de dag een stage laten openen. Een eervol slot: ze kunnen de heupen warmdraaien, en ondertussen wat dieper in de platenbuidel tasten met platen die ze later op de dag niet kwijt kunnen. Dit jaar wordt de Selectors-stage geopend door Call Super, de Britse mixmeester die twee jaar geleden nog totale gekte veroorzaakte toen-ie de allerlaatste Boiler Room-set van Dekmantel speelde met zijn maatje Objekt. Maar nu speelt-ie vanaf één uur ’s middags tussen de bomen van de Selectors stage, vier uur lang.
Hij heeft donkere kringen onder zijn ogen en maakt aanvankelijk een wat vermoeide indruk, terwijl hij serieuze minimal draait: schijbaar is-ie vannacht direct doorgetrokken vanuit München met 1.5-uurtje powernap achter de kiezen (oef!). Maar wanneer hij zijn eerste wijntje achterover klokt, gaat het roer om: hij reset de boel met een paar mokerlompe UK garage-platen, om vervolgens te gaan cruisen met diepe breaks en nog meer hersenmasserende platen, en daartussen een blokje gezellige houseplaten te parkeren: van future jazz-classic ‘Rose Rouge’ tot een klassieke housetune die ook al klonk in de New Yorkse Loft van David Mancuso. Dan beginnen de waaiers ook meteen enthousiast te wapperen tussen de bomen, en piept het zonnetje ook effe door. Daarna is de set van DJ Sprinkles al helemaal zaligmakend. Ze draait 120 bpm deephouseplaten waarop je lekker kunt wegdromen, veelal eigen muziek ook, en laat die gerust tien minuten doorlopen. Lekker cruisen dus, en dan valt opeens ook op dat het publiek hier circa vijftig procent krustiger is dan op de rest van het terrein!