Niet helemaal ontspannen is Brent Roozendaal, oprichter van het dagconcept. "Het is de zwaarste ADE ooit," verzucht hij, verwijzend naar de logistieke ramp die hij op z’n bord kreeg. De locatie van zijn afterparty op zaterdag en zondag, de Benelux Bar, kreeg op het laatste moment te horen dat de brandweer niet tevreden was. Probeer daar maar eens een goede oplossing voor te verzinnen in een weekend waarin elk café van Amsterdam een DJ heeft. Toch staat Roozendaal er op deze vroege ochtend niet chagrijnig bij, want A: het is toch gelukt en B: hij heeft nog een grijns op zijn gezicht van het leuke nieuws dat hij net mocht delen. "Guess Who’s Back", staat er op de Instagram van Breakfast Club. Peggy Gou blijkt stiekem een back-to-back set te gaan draaien met Ryan Elliott, van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's middags.
Een niet aangekondigde grote naam op de line-up klinkt altijd een beetje aanstellerig: zeg het maar gewoon, dan weten we tenminste waarvoor we komen. Alleen in dit geval begrijpen we het wel. Sinds de laatste keer dat Peggy Gou bij de Breakfast Club draaide, is er veel veranderd. Op dat moment had ze net ‘Starry Night' uit, haar eerste hitje. Nadien is Gou veranderd in een popster met meerdere échte hits en wordt ze omringd door een publiek dat de neiging niet kan weerstaan om haar continu te filmen. Het resulteerde in een armzalige set op Lowlands, waarbij ze fantasieloos van hit naar hit draaide. Zelf was Peggy lyrisch over het Lowlands-publiek en sprak ze over haar beste gig van het jaar. Maar mensen die van dj-cultuur houden vonden het om te janken. Dit is dus een mooie gelegenheid om te laten zien hoe je vier uur lang een club kunt vermaken, en dat lukt haar. Breakfast Club verlost Peggy Gou vandaag van het juk van de popster.
Aanvankelijk hoor je nog verschil tussen de platen van Peggy en die van Ryan. Elliott gaat meer voor de diepe dansplaten, Gou voor de nadrukkelijke snare rolls en drops die de handjes de lucht in krijgen. Ze pakt uit met een hiphouse-plaat met een schreeuwende Fast Eddie en een Laidback Luke-remix. Maar gaandeweg vinden ze elkaar. Er is plezier, op de dansvloer wordt er nauwelijks gefilmd en de sfeer is enorm broeierig. Het middaguur moet nog aanbreken maar het voelt al als een club in volle vaart om twee uur ’s nachts. Radion is een enorm betonnen gebouw met een schuin oplopend plafond waar je achter de booth kan dansen. Als Ryan met een plaat bezig is, kun je Peggy bijna ruiken, zo dichtbij kun je staan. Ze ruikt uiteraard naar appeltjes. En, komt dat ene nummer er nog? Sluit ze af met ‘Na Na Na (Nanana)’? Nee dus, mooi zo.
Tekst gaat verder onder foto.