Het is vrij surreëel, wat Naomi Sharon Webster (28) allemaal meemaakt. Laatst stond de Rotterdamse zangeres opeens in The Compound van Snoop Dogg, een futuristisch, 27-kamers-tellende studiocomplex in zijn massieve villa in LA, om haar muziek te bespreken met de grote Amerikaanse hiphopster. Of al die keren dat ze een fancy studio instapt, om een foto van, zeg, Céline Dion aan de muur te zien hangen. Laatst was ze in Hollywood, bij de première van Spider World, en wie zat er in de fauteuil naast haar, met zijn kindje op schoot? Offset, een-derde van Atlanta trap-GOATs Migos. ‘Of ik dan een praatje probeer te maken?’ Ze fronst. ‘Nee joh, ik ben helemaal geen idolaat type, ik probeer juist een beetje op mezelf te blijven. Wat me wel raakte: als klein meisje droomde ik ervan om ooit de rode loper over te gaan, met wat ik heb bereikt. Toen ik daar stond, op de rode loper, zag ik mijn jongere zelf voor me en gaf haar even een dikke knipoog: “Ik leef nu jouw droom.”’
En ze raakt al gewend aan al het reizen: de week voor het interview zat ze in Canada, de week erna gaat ze naar New York om ‘eventjes wat meetings te doen met Spotify en Apple’. Naomi Sharon is veel in Toronto, de thuisbasis van OVO Sound, het label dat haar muziek uitbrengt. Het label van Drake, Drizzy, Champagne Papi, één van de grootste megasterren van ons tijdperk. Ja echt, die dus. Bij hem verscheen haar debuutplaat Obsidian. Een heel mooi album, waarop haar stem lijkt te zweven op hemelse wolkjes van ambient met flarden r&b, afropop, amapiano, een snufje dance. Die samenwerking met de Nigeriaanse afropop-sensatie Omah Lay is onweerstaanbaar. En ondertussen lonkt het buitenland en staan de tourplannen voor Europa, Noord-Amerika en Canada al met potlood in de agenda. Alleen een tune met Drake is er nog niet. En daarover gesproken: hoe komt een Rotterdamse zangeres überhaupt terecht bij het label van Drake?!