Zie de lichten op en neer flapperen! Het lijkt écht alsof er een gouden vleugel van licht door de arena fladdert, ergens halverwege de set van Billie Eilish, zoals ze hem al twee jaar speelt in arena’s over de hele wereld. Ze stond er 18 juni 2022 mee in de ramuitverkochte Ziggo Dome, deed zo nog eens 87 data in de VS, Europa, Azië, Zuid-Amerika en Australië (en ze speelt in augustus op Lowlands). De man die de lichtshow programmeerde? Kasper Iseger, een 28-jarige spring-in-'t-veld uit het piepkleine dorpje Wijhe, nabij Zwolle. Enthousiast: ‘Ja, ik probeerde een vleugel te representeren in licht, en misschien klinkt dat heel gek, maar ik wil het licht buigen. Dat kan natuurlijk helemaal niet, maar door de lampen net even in een hoek te zetten, líj́kt het wel zo.’ Knikkend: ‘Dat is een van mijn favoriete looks in de hele show. Absoluut.’
Signature Iseger is het. Altijd probeert hij nét effe wat anders te bedenken dan andere lichtmannen, zegt-ie. Nog zo’n look die hij creëerde, waar hij verzot op is: hiphopproducer Metro Boomin stond als headliner van de tweede stage op Coachella met een hele reeks aan superster-gastartiesten, waaronder The Weeknd. In ‘Heartless’ liet hij tientallen hele kleine lampjes héél snel bewegen. ‘Eigenlijk probeerde ik met licht de synthpartij na te spelen. Pakte heel goed uit. Echt heel vet. Ja, zeker!’ Maar ehm, eigenlijk was die hele productie nogal een stressvolle bedoening. ‘Ik had acht of negen dagen om de hele lichtshow te maken. Op de ochtend van de show kregen we te horen: oh, er wordt toch in de setlist geschoven, en er worden een aantal nieuwe nummers toegevoegd. Nou, dan is het terrein al open, dus ga je iets maken dat je pas TIJDENS het optreden voor het eerst in werking ziet. Op hoop van zege.’ En zelfs een halfuur voor showtime werd nog eens flink in de setlist geschoven omdat een van de high profile gasten niet kwam opdagen. ‘Ja, dat was wel stressen, ja.’