Hetzelfde geldt voor Octa Octa, die zelf het hardst gaat op de gekste breakbeatplaten die ze uit haar vinyltas trekt. Ze heeft problemen met haar draaitafel, maar wat maakt het uit, dan begint ze gewoon opnieuw. Ze gaat door naar een soort disco op steroïden, dan toch eindigend met furieuze percussie. Het tot nu toe op veel plekken lage volume wordt eindelijk opgeschroefd. De nacht is gevallen, de headliners staan er klaar voor.
Terwijl het terrein 's nachts helemaal tot leven komt met een enorme vuurspuwende robotvogel (?) en een drone lichtshow boven 't IJ, sluiten Shanti Celeste en Elias Mazian back 2 back af in één van de grootste tenten. Ze kijken elkaar op de vingers en lachen elkaar toe als de ander de volgende gekke overgang inmixt. Waar Elias Mazian voor het grote gebaar gaat met euforische, melodieuze breaks, pakt Shanti Celeste het stokje iets venijniger over. Met hier een acidplaat en later weer een stuwende baslijn verslapt de aandacht nooit. Samen creëren ze dat typische nog-één-plaat-dan-gevoel, waardoor je niet weg wil lopen.
In de technotent legt DVS1 baslaag op baslaag, terwijl het gore zweetdruppels regent. Maar place to be is de uitpuilende Barn, waar Kettama het timmerhout van het podium gevaarlijk laat trillen met overstuurde platen van 150 bpm, en kicks die hij als salvo's op het publiek af schiet. Of moeten we toch ergens anders zijn? Net als veel bezoekers geeft uw verslaggever toe aan de fomo, overprikkeld door de negen podia en vuurspuwende vogels. Het is in ieder geval al veel te laat voor de diepe house van Benny Rodrigues. Rampue dan? Nope, die komt nauwelijks boven de 100 bpm uit.
En dan toch nog de ultieme set vinden: Sully die op het kleinste podium met percussie als een mitrailleur en totaal geschifte vocalen ervoor zorgt dat je eigenlijk niet meer kunt dansen, maar het toch doet. De Brit mag binnenkort draaien op een feestje van Squarepusher (Warp), dan weet je het wel. Zijn mixtempo, hoe hij in een paar minuten switcht van jungle naar dubstep naar drum 'n bass en dan een extreem percussieve reggaetonbom gooit, alles is standje Red Bull. Een gast staat met een grote glimlach te genieten en lijkt tegelijkertijd te denken: wat gebeurt hier? Van het aanvankelijk zo relaxte Into The Woods blijft in de laatste uurtjes niets over.