‘Sorry dat we iets later waren, we zaten in een kabelsessie’. Nick Verstand zit midden in de voorbereiding voor Within Without, de voorstelling waarmee hij volgende week in vier dagen tien keer speelt in een van de mooiste theaters van Nederland, Carré. Of speelt, voorstelling, hoe moet je het eigenlijk omschrijven wat hij precies doet? Hij werkt aan een audiovisueel totaalconcept, een samensmelting van licht en geluid, décor en muziek, performance en installatie. ‘Morgen komen de muzikanten’, zegt Verstand, met naast hem Salvador Breed, de hoofdverantwoordelijke voor de muziek in de voorstelling. Hem kennen we onder meer als co-curator van Le Guess Who in 2019, samen met modeontwerper Iris van Herpen. Breed: ‘Ik heb nog nooit zo’n goed voorbereide productie meegemaakt als deze.’
In een zaal als Carré kun je natuurlijk niet eindeloos repeteren. Nick Verstand en zijn team kregen drie dagen om rond te kijken en alles te proberen. Dat is veel voor Carré, want normaal gezien wordt de ene na de andere productie er doorheen gejaagd. Het meeste werk wordt verricht in de studio, waar de rode, gele, blauwe en groene draden van een modulair synthsysteem zichtbaar zijn. Op het scherm een 3D-tekening van de zaal. ‘Als we in Carré komen sluiten we vijf kabels aan en kunnen we de hele zaal besturen. Als het goed is.’
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?