‘Het is hier echt een teringzooi’, grinnikt Tessa Rose Jackson alias Someone terwijl ze uit haar bomvolle thuisstudio stapt, de woonkamer in. Het eerste dat opvalt in die woonkamer: de grafische prints aan de muren, die ze zelf ontwierp voor haar project Someone. Het zijn grappige, haast cartooneske prints, waarin geometrische vormen als satellieten door de ruimte zweven. Tijdens haar shows laat ze die op haar band projecteren, waardoor het lijkt alsof ze door het sterrenstelsel zweven. Even verderop in de kamer hangt een Japanse Star Wars-poster, aan de linkerkant nog een poster van een sci-fi uit de jaren vijftig. ‘Sci-fi is ook een béétje een dingetje’, grijnst ze.
Haar liedjes zijn er wel vaker door geïnspireerd: ‘Forget Forgive’ ontstond tijdens een manische nacht in de studio nadat ze de film Her had gekeken. ‘Braver Times’ is vanzelfsprekend geïnspireerd door Aldous Huxley’s dystopische sci-fi klassieker ('het mooiste, vetste boek dat er is!'), waarin de staat zijn inwoners kunstmatig gelukkig houdt. Pure hersenspoeling natuurlijk, en de verleidelijke fluisterzang waarmee ze haar publiek toesust is dan ook één van de directe referenties naar dat boek. ‘Cause every day, every day is another illusion / On the road, on the road, we're all moving down’, zingt ze. Ondertussen hoor je suizende synths en geluidseffecten die klinken als opstijgende rakketten. ‘Ik vind de beeldspraak van de ruimte heel leuk’, vertelt ze. ‘Het is het grootste wat er is, en ik schrijf juist graag liedjes over het kleinste wat er is. Persoonlijke gebeurtenissen, kleine emoties. Dat contrast moet je ook terug horen in de klanken van het album. Groot versus klein, mellow versus drive.’