Studeerde als beatcreator aan de Herman Brood Academie en bracht zijn debuut-EP Vergeet Me Niet uit via Top Notch
‘Mijn eerste dj-boeking had ik op mijn veertiende, en al gauw draaide ik veel op FRIS-feesten. Elk weekend was er wel een feest, soms voor 3000 man, soms voor 400. De eerste keer dat ik voor 1000 man draaide had ik de illusie: “Dat doe ik wel effe. Wat ik ook draai, ze gaan toch wel los.” Nou, niet dus. Het 12- tot 16-jarig publiek is wellicht het lastigste publiek dat je kunt hebben, je moet heel snel mixen omdat de spanningsboog veel korter is. Er was een periode dat ik in een uur wel 80 liedjes draaide, dan bleven ze wel gedreven.
‘Toen ik op school kwam, was mijn grootste ambitie om de allergrootste dj ter wereld te worden. Op de open dag wilde ik me opgeven voor de richting dance. Maar wat bleek: dan moest ik in een ander programma gaan werken. De opdrachten werden gegeven in Logic en Ableton Live, terwijl ik FL Studio gewend was. “Schrijf je dan maar in als beatcreator”, werd me gezegd. De eerste week al werd ik met een rapper samengezet, moest ik opeens een beat produceren waar hij op kon rappen terwijl ik altijd heftige dance maakte.
‘Ik heb op school niet zozeer beter leren produceren, ik heb vooral geleerd hoe het in de scene werkt. Hoe je met mensen om moet gaan, hoe je je moet opstellen zodat je niet te opdringerig wordt, marketing, social media, promotie, contracten. Ja, en als iemand uit mijn klas vettere producties liet horen op vrijdagmiddag, dacht ik in het weekend: “Ik moet volgende week nóg sicker zijn.”