De Britse zangeres Ala.ni speelt met een gitarist en een harpist, en zelf heeft ze zo'n grote, fier rechtop staande microfoon die we kennen uit de hoogtedagen van de crooners. En dat ook nog eens in de pittoreske Paradijskerk, een van de meest eerbiedige plekken van Rotterdam. Direct bij het eerste liedje dompelt ze de kerk in een serene ademloosheid. Het perfecte Motel Mozaique concert. Dat wordt het zeker als ze na dat eerste liedje begint te giechelen en vertelt dat ze hartstikke stoned is. Bij sommige acts is zo'n ontboezeming een stompzinnig cliché, hier werkt het ontwapenend. 'Oh en ik heb de paddestoelen nog niet eens geprobeerd! Wisten jullie dat de harpiste ook wat gekocht heeft. Ach wat, het is vrijdagavond. Kijk, ik heb zelfs mijn jeans onder mijn jurk aan, zo'n avond!'
Ala.ni is een van de grote ontdekkingen vanavond. De Britse met roots in Grenada (een van de allerkleinste landen ter wereld) maakt dus delicate, wat zoetsappige jazzfolk die barst van de kwaliteit. Haar teksten lijken nogal cliché (haar album heet You & I), maar bevatten soms net zo'n verrassende twist als haar verschijning, bijvoorbeeld als het romantische 'Roses & Wine' ineens over een driehoeksrelatie gaat. Helemaal af maakt ze het als ze voorbij haar mic de zaal in loop en werkelijk elk tierelantijntje op het majestueuze plafond kietelt met haar stem. Ha, dat klinkt dan weer een beetje zijïg.
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?