De belangrijkste trucs die Autechre uit de mouw schudt, lijken in eerste instantie diva-eisen. Tijdens het optreden gaan de zaaldeuren op slot. Niemand mag nog naar binnen of naar buiten als het optreden eenmaal begonnen is. Daarnaast moeten de bars in de zaal gesloten worden, en al het licht moet uit. Flauwekul, wordt er van te voren gemopperd. Niet dus, blijkt al snel. Het deurbeleid zorgt ervoor dat het minder vrijblijvend wordt om te gaan kijken. Je bereidt je echt voor, voor de zekerheid nog even langs de wc en bar: je bent al wat extra gespannen. Vanaf dat je de drempel overstapt is er alleen nog maar een binnen, want de drempel om weg te gaan is voor festivalbegrippen enorm geworden. Tegelijk weet je dat iedereen in hetzelfde schuitje zit. In combinatie met het sluiten van de bars is er ook geen onnodig geloop in de zaal. En doordat het donker is maakt het helemaal niks uit waar je staat, zaal, balkon, linksvoor of niet. Het is allemaal het zelfde. En het zorgt er ook nog eens voor dat je al snel vergeet waar je eigenlijk bent.
Een andere belangrijke factor is het goede geluid. Snoeiendhard, zoals wel meer vanavond, maar ook kraakhelder. Hoe lomp en vernietigend de bassen ook zijn, zelfs in het allerlaagste kun je nog onderscheid maken. En alles wat er boven zit klinkt glashelder en vlijmscherp. Er is niets te zien, maar ongelooflijk veel te horen.