In Nederland moet Deezer opboksen tegen Spotify, dat eerder lanceerde en al een soort standaard-merk werd voor muziekstreamdiensten. De twee diensten ontlopen elkaar niet veel. Beide hebben deals met alle belangrijke platenmaatschappijen en beschikken over een catalogus van miljoenen tracks die op de computer en mobiele telefoon te beluisteren zijn. Belangrijkste verschil is dat Deezer afspeelt in een browser, terwijl voor Spotify speciale software nodig is. De diensten werken allebei met een abonnementsvorm.
Deezer kiest nadrukkelijk voor snel uit te breiden, zeker ook naar landen waar de concurrentie nog geen voet aan wal gezet heeft. Amerika – de belangrijkste muziekmarkt ter wereld – laat Deezer opvallend genoeg nog links liggen. Spotify is daar wel actief. In veel Europese landen (waaronder Nederland) is Deezer al actief. In april kwamen daar Canada, Australië en Nieuw-Zeeland achteraan. Deezer zou van plan zijn uiterlijk 30 juni in nog eens 115 landen te lanceren. Volgens The Next Web heeft de muziekdienst op dit moment wereldwijd zo’n 20 miljoen gebruikers.
Deezer gaat nu live in de volgende landen:
Bermuda, Bolivia, Cayman eilanden, Chili, Colombia, Costa Rica, Dominica, Dominicaanse Republiek, Ecuador, El Salvador, Grenada, Guatemala, Guyana, Haïti, Honduras, Jamaica, Mexico, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Puerto Rico, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Suriname, Trinidad en Tobago en Uruguay.
Streamingdienst Deezer breidt uit naar Latijns-Amerika
Franse muziekdienst actief in meer landen dan Spotify
Muziekdienst is vanaf vandaag ook beschikbaar in 35 Zuid-Amerikaanse landen. Daarmee zetten de Fransen een belangrijke stap in hun ambitieuze plan om hun dienst in 200 landen aan te bieden. Onder de 35 Latijns-Amerikaanse landen bevinden zich ook belangrijke staten als Argentinië, Mexico en Colombia. Opvallend genoeg ontbreekt het grootste Zuid-Amerikaanse land – Brazilië – voorlopig. Dat meldt The Next Web.