Eind juli stonden er zoveel feestvarkens in de rij voor het Vice-feest in Club More aan de Amsterdamse Rozengracht, dat zelfs redacteur Ariën Rasmijn niet meer binnenkwam. De meeste mensen met een kaartje kwamen niet binnen bij het feest, waar de gratis drank rijkelijk vloeide en de muziek van opwindende live-acts uit de speakers knalde. Als het de bedoeling was van muziek, mode en lifestyle platform Vice om een ‘riot’ te organiseren, was dat aardig gelukt. Daags na het feest verklaarde Thijs Boon, initiator voor de Nederlandse markt, voortaan weer zijn evenementen buiten het centrum van de stad te willen organiseren. Het bleef de rest van het jaar verdacht stil rond Vice.
“We waren ook echt niet uit op een rel,” zegt Boon. “Het liefst hadden we gewoon een leuk feest, waarbij iedereen binnen kon komen. Ik wil niet met mijn vinger wijzen, maar het lag allemaal aan Club More. Zij lieten allemaal mensen toe die geen kaartje hadden. Inmiddels hebben we weer een aantal events georganiseerd waarbij iedereen met een kaartje naar binnen kon.” Zo organiseerde Vice een feest voor Nike in Amsterdam Noord waar de 800 bezoekers moeiteloos naar binnen konden. En voor Rucanor deed Vice iets soortgelijks in een Rotterdamse sportwinkel. Vice zal ook op Noorderslag in Groningen zijn en samen met het label Edbanger een avond op zetten. “We geven nu minder kaarten weg en willen de organisatie zelf in de hand houden. Dat laatste ging bij het feest in More fout.”
Maar het organiseren van feesten en het koppelen van de goede naam van Vice aan die van sponsors is niet onze core-business, zegt Boon. Dat is nog altijd het tijdschrift. “Daar gaat het goed mee. We hebben dit jaar negen nummers uitgebracht in een oplage van 28.000. Inmiddels is de oplage na anderhalve week op. Verder zijn we een eigen editie voor Vlaanderen begonnen en we zullen ons in de toekomst meer richten op muziek.”
Feit blijft dat het wel heel erg stil werd rond Vice, na het feest aan de Rozengracht, afgelopen zomer. “Dat klopt,” zegt Boon. “Er is dit jaar iets fout gegaan met het contact met de pers. We hebben een klein team en dat is er een beetje bij ingeschoten.”
“We waren ook echt niet uit op een rel,” zegt Boon. “Het liefst hadden we gewoon een leuk feest, waarbij iedereen binnen kon komen. Ik wil niet met mijn vinger wijzen, maar het lag allemaal aan Club More. Zij lieten allemaal mensen toe die geen kaartje hadden. Inmiddels hebben we weer een aantal events georganiseerd waarbij iedereen met een kaartje naar binnen kon.” Zo organiseerde Vice een feest voor Nike in Amsterdam Noord waar de 800 bezoekers moeiteloos naar binnen konden. En voor Rucanor deed Vice iets soortgelijks in een Rotterdamse sportwinkel. Vice zal ook op Noorderslag in Groningen zijn en samen met het label Edbanger een avond op zetten. “We geven nu minder kaarten weg en willen de organisatie zelf in de hand houden. Dat laatste ging bij het feest in More fout.”
Maar het organiseren van feesten en het koppelen van de goede naam van Vice aan die van sponsors is niet onze core-business, zegt Boon. Dat is nog altijd het tijdschrift. “Daar gaat het goed mee. We hebben dit jaar negen nummers uitgebracht in een oplage van 28.000. Inmiddels is de oplage na anderhalve week op. Verder zijn we een eigen editie voor Vlaanderen begonnen en we zullen ons in de toekomst meer richten op muziek.”
Feit blijft dat het wel heel erg stil werd rond Vice, na het feest aan de Rozengracht, afgelopen zomer. “Dat klopt,” zegt Boon. “Er is dit jaar iets fout gegaan met het contact met de pers. We hebben een klein team en dat is er een beetje bij ingeschoten.”