• vpro
    • Voorpagina
    • Programma's
    • Gids
    • Leden
  • 3voor12
    • NIEUWS
    • ARTIKELEN
    • LOKAAL
    • NIEUWSBRIEF
    • FAQ
  • NIEUWE MUZIEK
    • de luisterpaal
    • #NIEUWEMUZIEK OP SPOTIFY
    • JASPER'S INDIE DISCO - SPOTIFY
    • CLUB CLEVEN - SPOTIFY
    • SPOTIFY PLAYLISTS
  • AUDIO
    • DE MACHINE
    • PODCASTS
    • DJ-SETS
    • ALLE AUDIO
  • VIDEO
    • festivals
    • Youtube
    • Concertregistraties
    • Alle videos
  • RADIO
    • 3voor12 radio
    • LIVESESSIES
    • RADIOSPECIALS
    • 3FM
  • COOKIES & PRIVACY

    3voor12 op Facebook
    3voor12 op Spotify
    3voor12 op Soundcloud
    3voor12 op Instagram
    3voor12 op Snapchat
    3voor12 RSS-feed
    3FM
Zoek
word lid

U bent hier:

  1. artikelen
  2. overzicht
  3. 2005

  • Burger King lanceert complete band om kipfriet aan de man te brengen

    Rebelse Rock als reclameproduct niks nieuws
    29 juli 2005

    Geïnspireerd door The Ramones, PIL, Nirvana, een klote jeugd? Vergeet het maar. De nieuwste rockband zingt over chicken fries alsof het de beste drug ooit is. Bob Your Head, one nation on the chicken fries.” Of: hoe Burger King het symbool van rebelsheid kaapt.

  • 3VOOR12 draait: de redactie luistert naar dEUS, M.I.A. en Foetus

    Een kijkje in de cd-spelers, iPods en harde schijven (week 30)
    29 juli 2005

    Elke week vragen we de presentatoren en redacteuren van 3VOOR12 welke drie cd’s, tracks, mp3’s of concerten de meeste indruk maakten. Als de keus maar goed wordt toegelicht. Op vrijdag publiceren we de gehele lijst en destilleren er, op basis van de meest enthousiasmerende teksten, ook nog eens een top 10 uit. Een kijkje in de iPods, cd–spelers en harde schijven van 3VOOR12.

  • Editors willen geen eendagsvlieg of hype zijn

    Zanger Smith: “Hypes zijn verzonnen voor en door journalisten”
    29 juli 2005

    Gebombardeerd als de nieuwe sensatie uit Engeland. Deze week was hun debuutalbum nog Disque Pop. Zelf doen Editors het liever rustig aan. Onderdeel van de nieuwe hype rond Britse gitaarbands willen ze al helemaal niet zijn. “We zullen ongetwijfeld in één adem worden genoemd met Maxïmo Park en consorten. Maar we zien ons niet als onderdeel van die scene.”

  • Internet belangrijk om van nieuwe Kanye West edelmetaal te maken

    Plan De Campagne: Late Registration – Kanye West
    29 juli 2005

    Hoe weet het publiek dat er een nieuw album uit is? Voor de nieuwe rubriek Plan De Campagne vist 3VOOR12 naar de marketing campagne achter de grote releases van het najaar. Deze keer het plan achter Late Registration, het tweede album van de Amerikaanse rapper Kanye West. Product manager Rogier Bol laat een online game ontwikkelen: “De doelgroep zit veel op het internet.”

  • Goud Graven: Kings Of Convenience, Antony & The Johnsons en Tiefschwarz

    Zomergast en dEUS frontman Tom Barman stelt alvast een muziekavond 3VOOR12 samen
    29 juli 2005

    Zondag 31 juli is dEUS frontman Tom Barman te gast bij Connie Palmen in het programma Zomergasten. We kunnen dan kijken naar de ideale televisieavond van de Vlaming. 3VOOR12 zocht alvast contact met Barman op zijn vakantieadres en vroeg hem zijn ideale avondje 3VOOR12 samen te stellen. Evenals zijn keuze voor de tv-avond wordt er geschakeld van uitbundig naar ingetogen en weer terug. "Bon!"

  • Computerprogramma Ninjam maakt online jammen mogelijk

    Jamsessies met een maat vertraging vanachter je pc
    28 juli 2005

    Het grote struikelblok bij online jamsessies is de vertraging die optreedt bij de verbinding. Ninjam heeft daar een ingenieuze oplossing voor bedacht. Door het ingespeelde stuk nog verder te vertragen, speelt de muzikant een maat later mee. 3VOOR12 vroeg kenners van Artefact en Funckarma zich buigen zich over dit vernuftige staaltje software.

  • Sessie: Hal in de VPRO lift

    (behind) closed doors (VIII) - naar eigen zeggen beter dan ooit
    28 juli 2005

    De meeste sessies die 3VOOR12 filmt vinden plaats in de lift van het hotel waar de band logeert of die van de zaal waar ze optreedt. Niet de sessie met Hal. De Ieren waren zo gebrand om 'behind closed doors' te spelen dat ze speciaal naar het VPRO gebouw kwamen. En tijdens de lunchpauze kan het wel eens erg druk worden in de lift.

  • Poppodia in de komkommertijd

    Summer Darkness gat in de zomerse markt
    27 juli 2005

    Piekendisco’s, Summerdances, weggeven van concertkaartjes, evenementen op de kermis. In juli en augustus zoeken poppodia nieuwe manieren om tijdens de grote trek naar het zuiden nog interessant te blijven. Terwijl een enkeling de stilte als een mooie kans ziet de boel eens flink onder handen te nemen.

  • pagina
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 10
  • Laad meer

3voor12

    • Newsfeed
    • Stories
    • Nieuwe muziek
    • Radio
    • Video en audio

2017

    • Album van de Week
    • De 12 van 3voor12
    • De Kunst van de DJ
    • DJ Shortlist
    • Hooikoorts
    • Pop en politiek
    • Song17
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • alle stories

3voor12

Het laatste nieuws in de newsfeed →

artikelen

3voor12 achtergrondartikelen →

video en audio

Alle media op 3voor12 →

lokaal

Alle 3voor12 lokaal sites →

over

Veelgestelde vragen →

vpro

Ga naar de voorpagina →