Ticketmaster presenteert nieuw verkoopplatform op Eurosonic Noorderslag
Universe moet kaartverkoop makkelijker maken voor organisatoren
Je kaartje voor Eurosonic Noorderslag koop je binnenkort op een nieuw platform: Universe. Met de verkoop van tickets voor Eurosonic Noorderslag wordt Universe voor het eerst groot in Nederland in de markt gezet. Het Amerikaanse verkoopplatform werd in 2015 onderdeel van Live Nation, het moederbedrijf van Ticketmaster.
Wat is er nieuw aan Universe? Voor de koper weinig, maar voor de organisator moet het allemaal een stuk makkelijker worden. Die kan namelijk zelf een verkooppagina voor een evenement aanmaken en beheren, in plaats van dat door een tussenpersoon te laten doen. Volgens het persbericht dat Ticketmaster op donderdagochtend publiceerde, kan het aanmaken van een evenement op Universe 'binnen vijf minuten'.
De organisatie van ESNS noemt het handig dat de tickets voor de festivalbezoekers en de accreditatie voor conferentiegangers voortaan in een gezamenlijk systeem te beheren zijn: 'Daarmee maken we een enorme stap in de service naar zowel de bezoekers van de conferentie als de festivalgangers', aldus Dago Houben, algemeen directeur van ESNS.
Er liggen bij Ticketmaster overigens nog meer nieuwe plannen: binnenkort komt het bedrijf met een nieuw platform voor de doorverkoop van tickets, nadat Ticketmaster tweedehands verkoper en concurrent Seatwave eerst heeft opgekocht en vervolgens gesloten. Wil je daar meer over weten? Luister dan deze aflevering van De Machine, onze podcast waarin je een kijkje krijgt onder de motorkap van de muziekindustrie.
Eurosonic Noorderslag 2019 vindt plaats op 16 tot en met 19 januari.