Doudou MD wil het stoer en speels houden
SlapFunk-resident speelt deze vrijdag op Dekmantel
Ook dit jaar geeft Dekmantel de sleutels van het Connects-podiumpje uit handen aan goeie vrienden, en op vrijdag wordt de stage gecureerd door Rey Colino. Hij nodigt Doudou MD uit, een SlapFunk-resident met een veelzijdige sound. Dit is haar DJ Shortlist.
De track:
Reflex Blue – ‘Sacred Plant’
‘Op Dekmantel draaien is voor mij echt een eer, ik kan wat dieper graven en de platen draaien die ik niet altijd kwijt kan op andere feesten. Zelf kom ik oorspronkelijk uit de minimal house-hoek: ik heb veel partyuren gedraaid bij feesten als VBX, en heb een grote liefde voor dat genre. Maar ik ben nooit alleen maar in die hoek gebleven, ik luister graag naar allerlei andere muziek binnen house en techno, ben bezig met een verbreding van mijn sound en vind het een leuke uitdaging om me aan te passen aan de line-up. Wat ik vet vind? Ik houd niet zo van lange breaks, en ook niet van chaos met overheersende vocals. Ik wil stuwen en het vooral ritmisch, stoer en speels houden. Mijn platen zitten vol met drums, voluptueuze grooves en subtiele verhaallijnen. De gekozen track heeft een lichtvoetig intro, het klinkt speels en warm. Een housetrack met een vocal sample uit ‘The Age Of Love’. Momenteel draai ik hem vaak aan het begin van een set, ik vind het een heerlijke introductie op de rest van het verhaal.'
De dj-inspiratie:
ZIP
‘Voordat ik professioneel draaide verzamelde ik al allerlei soorten platen, van techno tot house, van subtiel tot hard of organisch. Maar als ik thuis mixte voelde ik me onzeker: er zat naar mijn gevoel geen rechte lijn in, iedere plaat had een andere vibe. ZIP was één van de artiesten die mijn ogen heeft geopend: hij maakt geweldige blends en weet verschillende genres te combineren, van Duitse minimal tot aan diepe grooves. Om de zaal opeens te laten exploderen met een superhousey plaat uit Amerika, en daarna weer de diepte in te duiken. Heel inspirerend.’
De club:
BLITZ club
‘Ik heb er pas één keer gedraaid, in deze club in München. Maar ze hebben een extreem professioneel geluidssysteem en de zaal sluit daarop aan: zowel de dansvloer en de op maat gemaakte muren zijn zodanig gevormd dat ze het geluid zo goed mogelijk begeleiden. In de dj-booth klonk het net zo goed: loepzuiver, vol en krachtig, je voelt het in je core. Ik ben heel erg fan van clubs in Duitsland, niet per se alleen in Berlijn, maar ook in andere steden. Na de Koude Oorlog heeft de clubcultuur daar een enorm sterke basis gekregen, dat zie en voel je vandaag de dag nog steeds.’