In februari 2017 begonnen Wilfred (Korg synthesizers) en Martin (modular synthesizers) met wekelijkse jamsessies op zolder. Later het jaar sloot Janko (drum machines) zich bij de groep aan en hij bracht meer structuur in hun muziek. In 2019 toen Peter zich aansloot (samples en visuals) kwamen er echt thema’s in de muziek die de groep maakte. De muziek in één genre beschrijven blijkt alsnog lastig. “Het is elektronisch maar waar het tegenwoordig veelal digitaal is, moeten wij analoog aan knopjes draaien. Het is te vergelijken met wat Colin Benders (Kyteman, red.) doet” aldus Janko. “Wat ons ook speciaal maakt, is het feit dat we een groep van vier zijn. Normaliter zie je dit vooral solo of in duo’s. Je moet constant blijven communiceren als groep en tegelijkertijd je hoofd bij jouw taak houden” voegt Wilfred toe.
Na een optreden in het (inmiddels gesloten) café Les Vedettes besloten de mannen nogal spontaan om hun werk te gaan opnemen. Het opnemen zelf was niet zozeer een uitdaging, maar wel het reproduceren van het werk. “Het reproduceren van nummers gaat de ene keer goed en de andere keer moet je wat harder zoeken om hetzelfde geluid terug te vinden. In grote lijnen is het goed te doen, maar er zullen altijd wel kleine verschillen in zitten. Maar goed, die toevalligheden horen er voor ons ook bij. We heten niet voor niets Analog Coincidences” zegt Peter. Toen de opnames klaar waren wilden ze er toch iets mee doen. Waar het tegenwoordig goed te doen is om werk op streamingdiensten uit te zetten, was het toch hun droom om het op vinyl uit te brengen. Maar dan moesten ze wel genoeg interesse weten op te wekken. En dat lukte. In totaal wisten ze een bedrag van 4079 euro in te zamelen, meer dan 1000 euro boven het streefbedrag. Met dit geld konden ze niet alleen hun platen laten drukken, maar ook de hoes laten ontwerpen door een plaatselijke ontwerper (dit is vinz.) en alle bandleden lid maken van Buma/Stemra. Ook het VSBfonds en Prins Bernhard Cultuurfonds legden 750 euro in via het platform voordekunst