Hessa mag zoals de zangeres aan het begin van het optreden zegt, het spits afbijten. Dit doet de band jammer genoeg niet met veel overtuiging. Het optreden mist energie, de zangeres klinkt een beetje lauw en er is weinig contact met het stugge Middelburgse publiek. Halverwege het optreden pakt de zangeres haar tamboerijn en dit brengt een vleugje flair over de band. Er is net even iets meer energie en overtuigingskracht te zien op het podium. Het optreden krijgt meteen kleur en Hessa laat zien dat het echt wel iets in zijn mars heeft. Helaas slaat de sfeer op het podium ineens om. De zangeres kapt een nummer voortijdig af en er lijkt onenigheid onder de bandleden te zijn. Tegen het eind van het optreden geeft het handjevol overgebleven toeschouwers een beleefd applaus.
Het stokje wordt overgenomen door The Unknown Children. De bevlogen jonge mannen uit Goes brengen met hun prima punkrock een overdosis aan energie ten tonele. Het is jammer dat de band dit voor voornamelijk zelf meegebracht publiek moet doen. Met nummers over onder andere Trump en ‘eenhoorns die porno filmen’ wordt deze energie overgebracht op het publiek en de eerste moshpits van de avond ontstaan voor het podium. Zowel het podium als het publiek is eigenlijk te klein voor de energie van The Unknown Children, maar dit weerhoudt ze niet van een spetterend optreden.
Terwijl de energie van The Unknown Children nog in het bloed zit neemt Dutch Balls het zeer verdienstelijk over. Catchy nummers met een rauw randje houden het publiek gedurende het hele optreden geboeid. De heren staan sterk in hun schoenen op het podium en met dit zelfvertrouwen blijft het baldadig voor het podium, waar het iets drukker wordt naarmate het optreden vordert. Als Dutch Balls klaar is, is het publiek verzadigd, en rest er niets dan moe maar voldaan een biertje of twee te drinken.