3voor12 Utrecht

EKKO marketeer Lars Terhorst gaat naar creative agency Lava

In afgelopen 7,5 jaar heeft hij mede bijgedragen aan sterke profilering van het Utrechtse poppodium

Na circa 7,5 jaar werkzaam te zijn geweest bij EKKO gaat marketeer Lars Terhorst het Utrechtse poppodium verlaten. Per oktober start hij als marketeer & strateeg bij creative agency Lava in Amsterdam. Lava ontwikkelt identiteiten en campagnes en experimenteert met augmented en virtual reality.

Terhorst begon tijdens zijn studie aan de HKU in 2011 als stagiair bij EKKO, en trad er daarna ook meteen in dienst. In de afgelopen 7,5 jaar heeft hij eerst de marketingafdeling geprofessionaliseerd en zich daarna ingezet om EKKO als merk verder te ontwikkelen en de zichtbaarheid te vergroten. Zo is er onder zijn leiding een een nieuwe huisstijl en een sterke online strategie ontwikkeld, en zijn er diverse toonaangevende ontwerpers binnengehaald waarmee opvallende campagnes zijn gemaakt.

Voor zijn bijdrage aan de profilering van EKKO werd hij aan het begin van dit jaar beloond met een IJzeren Podiumdier als beste marketeer van 2017. De IJzeren Podiumdieren zijn vakprijzen in de poppodium en -festivalindustrie, die sinds 1997 jaarlijks worden uitgereikt door de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF). De motivatie van vakgenoten en collega's: “Deze marketeer laat al jaren heel goed zien dat je ook je podiumorganisatie kan positioneren. Hij voert een creatief marketingbeleid, met vernieuwende campagnes, dat verder gaat dan alleen het promoten van artiesten. En dat in een stad waar de concurrentie moordend is. Daarnaast is hij altijd bereid om kennis te delen, een voortrekker van organisatie-overschrijdend overleg.”

Over zijn overstap van EKKO naar Lava zegt Terhorst: “Voor een podium mogen werken dat continu ontwikkelt, dat verveelt nooit. De club verlaten is geen gemakkelijke opgave; mijn twintiger-jaren heb ik grotendeels bij EKKO doorgebracht. Ik kreeg in die periode de kans en aandacht om te groeien, en zo bij te mogen dragen aan de groei van EKKO. Ik kreeg het vertrouwen om de marketing op te zetten zoals ik dat voor ogen had en ontdekte daardoor mijn interesse voor (merk-)strategie. Als marketeer & strateeg nu aan de slag te gaan bij Lava is de perfecte volgende stap.”

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12