Frans Vreeke (TivoliVredenburg) wint IJzeren Podiumdier 2017 voor beste directeur
en Lars Terhorst (EKKO) voor beste marketeer
Frans Vreeke (TivoliVredenburg) heeft tijdens Eurosonic Noorderslag 2018 een IJzeren Podiumdier gewonnen als beste directeur van een poppodium. EKKO’s Lars Terhorst won een podiumdier in de categorie beste marketeer. De IJzeren Podiumdieren zijn peer to peer vakprijzen in de poppodium en -festivalindustrie die sinds 1997 jaarlijks worden uitgereikt door de Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals (VNPF).
Andere winnaars van een podiumdier zijn WOO HAH! als beste festival, WORM in Rotterdam als beste poppodium en beste programmeur van 2017 is Maarten van Vught van de festivals Woo HAH! en Encore . De IJzeren eierbal voor aanstormende talenten in de live-sector is voor Timo Spruitenburg (o.a. Into the Woods Amersfoort). Vera’s programmeur Peter Weening kreeg van de VNPF een welverdiende Lifetime Achievement Award.
Vreeke is sinds 1 januari 2014 de eerste directeur van het grote Utrechtse muziekpodium en heeft er in die periode samen met zijn team voor gezorgd dat het aantal producties aanzienlijk is gegroeid en dat toonaangevende festivals hun thuisbasis in TivoliVredenburg hebben. Afgelopen jaren bezochten meer dan één miljoen bezoekers één van de producties of de inpandige horecagelegenheden van TivoliVredenburg. Afgelopen november maakte Vreeke bekend dat hij per 1 september 2018 vertrekt als directeur.
De motivatie van vakgenoten en collega's: “Een inspirerend bestuurder voor zowel grote als kleine organisaties. Geen berg te hoog, geen vallei te laag, geen rivier te breed. Schijnbaar moeiteloos blijft deze persoon rechtuit varen en met onophoudelijk succesvol resultaat.”
Lars Terhorst werkt sinds 2011 bij EKKO en is verantwoordelijk voor de complete Marketing & PR van het podium aan de Bemuurde Weerd. Naast EKKO is Terhorst ook actief voor festival Into the Great Wide Open en is hij hoofd Marketing en Communicatievan maakwerkplaats RAUM.
De motivatie van vakgenoten en collega's: Deze marketeer laat al jaren heel goed zien dat je ook je podiumorganisatie kan positioneren. Hij voert een creatief marketingbeleid, met vernieuwende campagnes, dat verder gaat dan alleen het promoten van artiesten. En dat in een stad waar de concurrentie moordend is. Daarnaast is hij altijd bereid om kennis te delen, een voortrekker van organisatie-overschrijdend overleg.”